GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜMELER KURAMI/MAT- 447
Dersin Adı: KÜMELER KURAMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Çetin Vural
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/cvural
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cvural@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders kümeler kuramının aksiyomlarını öğretir.
Bu ders sıra sayılarını ve kardinal sayıları öğretir.
Bu ders küme kavramını ve teorik matematikte nasıl kullanıldığını öğretir.
Bu ders matematiğim soyut bir ders olduğunu öğretir.
Bu ders soyut matematiğin dilini öğretir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Küme kavramı ve kümeler üzerine operasyonlar. Kümeler için gösterimler. Kümelerin kümesi.
2. Hafta  Bağıntılar.
3. Hafta  Fonksiyonlar.
4. Hafta  İyi sıralama ve sıra sayıları.
5. Hafta  Kümeler kuramının dili. Sınıflar.
6. Hafta  Aksiyomlar teorisi olarak kümeler kuramı.
7. Hafta  Yineleme prensibi. Seçme aksiyomu.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sıra sayıları
10. Hafta  Sıra sayılarının aritmetiği.
11. Hafta  Sıra sayılarının aritmetiği.
12. Hafta  Kardinalite ve kardinal sayılar.
13. Hafta  Kardinal sayıların aritmetiği.
14. Hafta  Kardinal sayıların aritmatiği.
15. Hafta  Regüler ve singüler kardinal sayılar.
16. Hafta  Dönem sonu sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-) The Joy of Sets. Keith Devlin. Springer-Verlag. 1992 2-) Introduction to Set Theory. Karel Hrbacek and Thomas Jech. 1999
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
115
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X