GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİNEMATİK I/MAT- 421
Dersin Adı: KİNEMATİK I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Mustafa ÇALIŞKAN, Prof. Dr. Aysel VANLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   websitem.gazi.edu.tr/site/mustafacaliskan-websitem.gazi.edu.tr/site/avanli websitem.gazi.edu.tr/site/mustafacaliskan, websitem.gazi.edu.tr/site/avanli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   mustafacaliskan@gazi.edu.tr, avanli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dual sayılarla ilgili temel kavramları tanımlar.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası
2. Hafta  Dual sayıların matris gösterimi ve dual vektör uzayı
3. Hafta  D-modül, D-modül üzerinde iççarpım ve norm tanımı
4. Hafta  E.Study dönüşümü ve dual açı
5. Hafta  D-modül üzerinde dış çarpım, karma çarpım ve dual vektörlerde baz kavramı
6. Hafta  D-modülde dual izometriler
7. Hafta  Dual değişkenli fonksiyonların seriye açılımı ve dual integral
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Reel kuaterniyonlar cebiri, reel kuaterniyonların matris gösterimi
10. Hafta  Simplektik geometri
11. Hafta  Dual kuaterniyonlar ve dual kuaterniyonlar üzerinde ki temel işlemler
12. Hafta  Çizgi kuaterniyonu
13. Hafta  Kuaterniyon operatörü, dönme ve kayma operatörleri
14. Hafta  Vida operatörü ve vida hareketi
15. Hafta  Vida operatörü ve vida hareketi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Hacısalihoğlu, H.Hilmi. Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü.,1983. Ward, J.P. Quaternions and Cayley Numbers, Kluwer Academic Publisher, 1997. Karger, A., Novak, J., Space Kinematics and Lie Groups, Gordon and Breach Science Publisher, 1985. Dixon, G. Division Algebras: Octonions, Quaternions, Complex Numbers and Algebraic Design of Physics, Kluwer Academic Publisher, 1994
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
 Sunum
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
5
2
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
119
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X