GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GEOMETRİ I/MAT- 415
Dersin Adı: GEOMETRİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Baki KARLIĞA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~karliaga/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   karliaga@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çok boyutlu Öklid Uzaylarını tanımak
Çok boyutlu Öklid uzayları üzerinde tanımlı fonksiyonların yapısını tanımak
Abstract kümeler üzerine Öklid uzaylarının yapısını koymaya hazır olabilmek.
Abstract kümeler üzerine Öklid uzaylarındakine benzer fonksiyonları tanımlamaya hazır olma





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fonksiyonlar Üzerine bazı Hatırlatmalar
2. Hafta  Çok boyutlu Uzaylar Üzerinde Tanımlı Fonksiyonların,Görüntü Kümeleri ve Sürekliliği
3. Hafta  Süreklilik İle İlgili Bazı Teoremler
4. Hafta  Tanım Kümesi Kompakt, Sürekli Fonksiyonların Özellikleri
5. Hafta  Tanım Kümesi İrtibatlı Fonksiyonlar ve Özellikleri
6. Hafta  Çok Boyutlu Uzaylar Üzerinde Tanımlı Fonksiyonların Bir Noktada Diferensiyellenebilirliği ve Türevi
7. Hafta  Getaux Anlamında Diferensiyellenebilirlik ve Yöne Göre Türev
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Türev ve Yöne Göre Türev Arasındaki İlişkiler
10. Hafta  Çok boyutlu Uzaylar Üzerinde Tanımlı Fonksiyonların Kısmi Türevleri
11. Hafta  Çok Boyutlu Uzaylar Üzerinde Tanımlı Fonksiyonların k-yıncı Mertebeden Diferensiyeli
12. Hafta  Lokal kavramlar ve Lokal k-yıncı Mertebeden Diferensiyellenebilir Fonksiyonlar
13. Hafta  Lokal Teoremler
14. Hafta  Çok Boyutlu Öklid Uzayında Tanjant Vektörler
15. Hafta  Vektör Alanları ve Kovektör Alanları (bir-formlar)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   J.R.L.Webb,Functions of Several Real Variables,Ellis Horwood,1991.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
3
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
4
32
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
128
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X