GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KISMİ TÜREVLİ DENKLEMLER I/MAT- 409
Dersin Adı: KISMİ TÜREVLİ DENKLEMLER I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof.Dr.İbrahim Ethem ANAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ethemanar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ethemanar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Cauchy probleminin çözümünün öğretilmesi.
İntegral eğrilerinin ve yüzeylerinin elde edilmesinin öğretilmesi
Matematik fizikte karşılaşılan yarı lineer kısmi diferensiyel denklemlerin çözümlerinin öğretilmesi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Diferensiyel Denklemler, Analiz
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Yüzeyler ve yüzeylerin normalleri. Kapalı (Implicit) fonksiyon teoremi. Eğriler ve eğrilerin teğetleri.
2. Hafta  Vektör alanlarının integral eğrileri
3. Hafta   Yarı lineer denklem sisteminin çözüm metodları.
4. Hafta   Yarı lineer denklem sisteminin çözüm metodları.
5. Hafta   Lineer denkleminin genel çözümü
6. Hafta   Lineer denkleminin genel çözümü
7. Hafta   Bir vektör alanın, verilmiş bir eğriden geçen integral yüzeyinin kurulması
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   Birinci mertebeden kısmi diferensiyel denklemler.
10. Hafta  Yarı lineer denkleminin genel integrali.
11. Hafta   Birinci mertebeden yarı –lineer denklemler için başlangıç değer problemi. Çözümün varlığı ve tekliği.
12. Hafta  Çözümün olmaması ve tek olmaması. Kovalevsky teoremi.
13. Hafta  Sabit katsayılı lineer kısmi diferensiyel denklemler
14. Hafta  Sabit katsayılı lineer kısmi diferensiyel denklemler
15. Hafta   İkinci mertebeden lineer iki bağımsız değişkenli kısmi diferensiyel denklemlerin sınıflandırılması.
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Anar, İ. E. (2005) Kısmi Diferensiyel Denklemler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
   Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
5
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X