GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FRAKTAL GEOMETRİ I/MAT- 329
Dersin Adı: FRAKTAL GEOMETRİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Aysel VANLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~avanli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  avanli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersten sonra doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilecek ve anlatabilecek.
Düzlemde dönüşümler, yansımalar, ölçekler, ötelemeler ve küçültmeler hakkında bilgi sahibi olur
Fraktallarda boyut kavramını öğrenir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
    Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Fraktal ve Tarihçesi
2. Hafta  Bilinen Fraktal örnekleri, Sierpinski, Koch Kartanesi, Ters Kartanesi
3. Hafta  Çokgen ve çember fraktallar, Uzay dolduran eğriler, Tarihi park fraktalı
4. Hafta  Düzlemde dönüşümler I, ölçekler, yansımalar
5. Hafta  Düzlemde dönüşümler II, ötelemeler, küçültmeler
6. Hafta  Fraktallarda Kendine benzerlik
7. Hafta  Bazı özel fraktallarda boyut
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Kesirsel boyut
10. Hafta  Koch eğrisi ve boyutunun hesabı, Minkowski fraktalının boyutu
11. Hafta  Hausdorff boyutu
12. Hafta  Bir fraktal eğrinin uzunluğu
13. Hafta  Kutu sayma metodu ile boyut
14. Hafta  Benzerlik boyutu
15. Hafta  Benzerlik boyutu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  "H. Hilmi HACISALİHOĞLU, N. YAZ, Fraktal Geometri, Ankara Universitesi, 2004 Edgar, G., Ölçüm, Topoloji ve Fraktal geometri"
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
    Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
9
3
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
3
27
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
19
19
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X