GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA C/C++/MAT- 219
Dersin Adı: BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA C/C++
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Fatma AYAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fayaz 6. Hafta Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü için Newton ve basit http://websitem.gazi.edu.tr/site/fayaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fayaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kurs bitiminde, C/C++ programlama dili ile ilgili deyim ve komutlar döngü ve fonksiyon yapıları verilmiş olacaktır .
Programlama temellerini kullanarak bu alanda kendini geliştirmek isteyen öğrencilere yeni görüşler kazandırır.
Bilgisayarda program yapma ve algoritma hazırlama konularında öğrenci bilgilendirilir.
Bilgisayarların matematik, mühendislik ve pek çok alanda aktif olarak kullanılmasının önemi vurgulanır.
Öğrenciyi yüksek lisans düzeyine hazırlar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim ve bilgisayar desteği ile yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bilgisayar ve programlama dilleri hakkında bilgi sahibi olmak
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  C/ C++ programlama dilinin bileşenlerini tanımak,
2. Hafta  Değişkenlerin tanıtılması ve değer atama,
3. Hafta  Bir program oluşturup programı çalıştırma, aritmetik gösterimleri kullanma,
4. Hafta  Bir programa bileşenlerin eklenmesi ve kendi fonksiyonunuzu oluşturma,
5. Hafta  Fonksiyonlar ve return deyimi,for döngüsünün kullanımı,
6. Hafta  C’nin artış ve azalma operatörleri, printf()’s deyiminin özellikleri,
7. Hafta  İlgi ve mantık operatörleriyle işlem yapma,
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Karakterlerin girilmesi,iç içe if döngüsü,
10. Hafta  For döngüsünün incelenmesi, while döngüsü,
11. Hafta  Do döngüsünün kullanılarak iç içe döngü oluşturma,
12. Hafta  Break,continue,switch ve goto deyimleri,
13. Hafta  Tek boyutlu ve çok boyutlu dizilerin tanıtılması,
14. Hafta  Çok boyutlu dizilerle
15. Hafta  Dizilere başlangıç değeri atama karakter dizilerinin kurulması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Teach yourself C,Herbert Schild, Osborne McGraw Hill, 1990,NewYork • C++ How To ProgramFourth Edition, Deitel, Prentice Hall,2003,New Jersey
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
5
5
 Projeler
2
5
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
7
4
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X