GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİZ II/MAT- 206
Dersin Adı: ANALİZ II
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Ahmet Ali ÖÇAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu/site/aliocal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aliocal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İki Katlı İntegral tekniklerini izah etme ve uygulayabilme
Üç Katlı İntegral tekniklerini izah etme ve uygulayabilme
Eğrisel İntegral tekniklerini izah etme ve uygulayabilme
Green teoermi ve uygulamalarını çözümleyebilme
Kartezyen ve silindirik koordinatlarda üç katlı integralleri hesaplayabilir
Yüzey integrallerini çözümleyebilir
Gerçek hayattan örnekleri matematiksel sembollerle ifade edip modeli çözümleyebilir


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön şartı yada eş şartı bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilgili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İki katlı integraller
2. Hafta  İki katlı integrallerde bölge dönüşümleri
3. Hafta   İki katlı integrallerin uygulamaları
4. Hafta   üç katlı integraller
5. Hafta  Üç Katlı İntegrallerde bölge dönüşümleri
6. Hafta  üç katlı integrallerin uygulamaları
7. Hafta  Skaler alanların eğrisel integralleri
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  Vektör alanların eğrisel integralleri
10. Hafta  Eğrisel integrallerin temel teoremleri
11. Hafta  Eğrisel integrallerin uygulamaları
12. Hafta  Yüzey integralleri
13. Hafta  Yönlendirilmiş yüzeyler üzerinde integraller
14. Hafta  Yüzey integrallerinin temel teoremleri
15. Hafta  Yüzey integrallerinin uygulamaları
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  M.Balcı, Matematik Analiz , Cilt II, 2000,Balcı yayınları ,Ankara. B.Yurtsever, Mathematical Analysis Courses, Vol.I( part II),1981, Economist publ
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
3
27
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
14
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
24
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X