GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL MATEMATİK II/MAT- 110
Dersin Adı: GENEL MATEMATİK II
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof.Dr. Cemil YILDIZ, Doç.Dr. Esra KIR ARPAT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   websitem.gazi.edu.tr/site/cyildiz/,websitem.gazi.edu.tr/site/esrakir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   cyildiz@gazi.edu.tr ,esrakir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
temel integral formüllerini ve integral alma tekniklerini öğrenmeli
integralin uygulamalarını kavratmalı
genelleştirilmiş integrallerin tanımını öğretmeli
bir seriyi sonsuz toplam olarak yorumlatma ve yakınsaklık testlerini öğrenmeli
taylor ve Maclaurin serilerini kavramalı.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İntegral tanımı ve integrallenebilme özellikleri.
2. Hafta   İntegral tanımı ve integrallenebilme özellikleri.
3. Hafta   Temel integral formülleri, integral alma teknikleri.
4. Hafta   Temel integral formülleri, integral alma teknikleri.
5. Hafta   İntegralin uygulamaları.
6. Hafta   İntegralin uygulamaları.
7. Hafta   İntegralin uygulamaları.
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  Genelleştirilmiş integraller.
10. Hafta  Genelleştirilmiş integraller.
11. Hafta   Seriler, kuvvet serileri.
12. Hafta   Seriler, kuvvet serileri.
13. Hafta   Seriler, kuvvet serileri.
14. Hafta   Taylor ve Maclourın serileri.
15. Hafta   Taylor ve Maclourın serileri.
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Bayraktar Mustafa, (2000), Analiz II, Uludağ Üniversitesi. Balcı Mustafa, (2000), Genel Matematik II, Balcı Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
4
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
158
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X