GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİZ I/MAT- 205
Dersin Adı: ANALİZ I
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Ahmet Ali Öçal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aliocal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aliocal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel matematik içerik, yöntem ve tekniklerini izah edebilir
Çok değişkenli fonksiyonlarda limit hesaplayabilir.
Kısmi türevler yardımıyla problem çözümleyebilir.
Fonksiyonların kritik değerlerini bulup ve grafiklerini çizebilir.
Verilen bir fonksiyonun yerel ve mutlak maksimum ve minimum noktalarını belirleyebilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fonksiyon dizilerinin noktasal ve düzgün yakınsaklığı
2. Hafta   Düzgün yakınsaklığın integral ve türevle ilişkisi
3. Hafta  Fonksiyon serilerinin düzgün yakınsaklığı, integral ve türev ilişkisi
4. Hafta  Kuvvet serilerinin yakınsaklık yarıçapı ve aralığı
5. Hafta   Kuvvet serilerinin türev ve integrali
6. Hafta  Vektör değerli fonksiyonlar,Vektör değerli fonksiyonların limit,sürekliliği,
7. Hafta  Eğriler,Vektör değerli fonksiyonların türevi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta   Uzay eğrilerinin uzunlukları,Vektör değerli fonksiyonların integrali
10. Hafta   Çok Değişkenli Fonksiyonlar
11. Hafta   Limit ve Süreklilik
12. Hafta  Genel Zincir Kuralı, Tam fonksiyonlar, Kapalı Fonksiyonlar Kutupsal-Silindirik-Küresel Koordinatlarda Laplacian Genel Zincir Kuralı, Tam fonksiyonl
13. Hafta  İki değişkenli Fonksiyonların Taylor açılımı, Maksimum ve minimumlar
14. Hafta  Bölge dönüşümleri, Fonksiyonel Bağımlılık
15. Hafta  Vektör alanları,İntegral işareti altında türev
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Balcı Mustafa, (2000), Analiz I, Balcı Yayınları. B.Yurtsever, Mathematical Analysis Courses, Vol.I( part II),1981, Economist publishing, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
158
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X