GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL MATEMATİK I/MAT- 109
Dersin Adı: GENEL MATEMATİK I
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Cemil YILDIZ;Doç: Dr. Esra Kır Arpat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Prof. Dr. Cemil YILDIZ;Doç: Dr. Esra Kır Arpat cyildiz@gazi.edu.tr ,esrakir@gazi.edu.tr Prof. Dr. Cemil YILDIZ;Doç: Dr. Esra Kır Arpat cyildiz@gazi.edu.tr ,esrakir@gazi.edu.tr Prof. Dr. Cemil YILDIZ;Doç: Dr. Esra K&a
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cyildiz@gazi.edu.tr ,esrakir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fonksiyon kavramını anlar ve fonksiyonlarla işlem yapmalı. Süreklilik kavramını öğrenmeli ve kullanmalı. Türev kavramını öğrenmeli ve uygulamalı
Dizlerle limit kavramını anlamalı.
Süreklilik kavramını öğrenmeli ve kullanmalı.
Türev kavramını öğrenmeli ve uygulamalı.
Maksimum ve minimum problemlerini öğrenmeli. Fonksıyonlarin grafiklerini çizmeli.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fonksiyon tanım, fonksiyonlarla yapılan işlemler.
2. Hafta  Fonksiyon tanım, fonksiyonlarla yapılan işlemler.
3. Hafta   Diziler ve limit.
4. Hafta   Diziler ve limit.
5. Hafta  Süreklilik, limitlerle ilgili teoremler ve süreklilikle ilgili teoremler.
6. Hafta  Süreklilik, limitlerle ilgili teoremler ve süreklilikle ilgili teoremler.
7. Hafta  Süreklilik, limitlerle ilgili teoremler ve süreklilikle ilgili teoremler.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Türev ve türevin uygulamaları.
10. Hafta  Türev ve türevin uygulamaları.
11. Hafta  Ara değer teoremi, maksimum minimum.
12. Hafta  Ara değer teoremi, maksimum minimum.
13. Hafta  Ara değer teoremi, maksimum minimum.
14. Hafta  Fonksiyonların grafikleri.
15. Hafta  Fonksiyonların grafikleri.
16. Hafta  Fınal sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Bayraktar Mustafa, (2000), Analiz I, Uludağ Üniversitesi. Balcı Mustafa, (2000), Genel Matematik I, Balcı Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
4
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
158
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X