GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI MATEMATİK II/MAT- 310
Dersin Adı: UYGULAMALI MATEMATİK II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ogün DOĞRU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/ogun.dogru
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ogun.dogru@gazi.edu.tr,ogun.dogru@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uygulamalı Matematik'te çalışma yapacak bilim insanları için alt yapıyı oluşturmak.
Fizik ve Mühendislikte kullanılan bazı formülleri elde etmek.
Fizik ve Mühendislikteki bir çok problemin çözümünü matematiksel metodlar yardımıyla elde etmek.
Diferensiyel denklemlerin çözümlerinin salınımlılık özelliklerini incelemek.
Bazı diferensiyel denklemlerin çözümleri cinsinden seri açılımlar elde etmek
Bazı ortogonal fonksiyon ailelerinin özelliklerini incelemek



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sturm-Liouville sistemleri
2. Hafta  Sturm-Liouville sistemleri
3. Hafta  Sturm salınım teorisi ve uygulamaları
4. Hafta  Tamlık ve Parseval özdeşliği, adjoint formlar ve Lagrange özdeşliği
5. Hafta  Özfonksiyonlar cinsinden seriye açılımlar
6. Hafta  Bessel diferensiyel denklemi ve çözümü
7. Hafta  , Bessel fonksiyonları cinsinden seriye açılımlar
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Bessel diferensiyel denklemi, Bessel fonksiyonları cinsinden seriye açılımlar
10. Hafta  Neumann fonksiyonları, Hankel fonksiyonları ve modifiye Bessel fonksiyonları
11. Hafta  Legendre diferensiyel denklemi ve Legendre fonksiyonları
12. Hafta  Legendre diferensiyel denklemi ve Legendre fonksiyonları
13. Hafta  Legendre polinomları ve seri açılımlar
14. Hafta  Gauss diferensiyel denklemi ve hipergeometrik fonksiyonlar
15. Hafta  Kummer denklemi, Konfluent hipergeometrik fonksiyonlar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  A. Altın, Uygulamalı Matematik, Gazi Kitapevi, 2012. O. Doğru (Çeviri Editörü)Diferensiyel Denklemlerin Temelleri, Nobel Yayıncılık, 2013
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
160
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X