GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİFERENSİYEL DENKLEMLER II/MAT- 204
Dersin Adı: DİFERENSİYEL DENKLEMLER II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Adil MISIR, Doç.Dr. Meryem Kaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/adilm/,websitem.gazi.edu.tr/site/meryemk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tr,adilm@gazi.edu.tr,meryemk@gazi.edu
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Diferensiyel denklemlerle ilgili temel kavramları ögrenmek.
Sabit veya değişken katsayılı diferensiyel denklemleri çözmek için uygun metotlar seçmek
Laplace dönüşümlerini öğrenmek homojen olmayan diferensiyel denklemleri çözmek için Laplace dönüşümünü kullanmak
Diferensiyel denklemleri çözmek için kuvvet serilerini kullanmak
Diferensiyel denklem sistemlerini çözmek




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İkinci Basamaktan Değişken Katsayılı Lineer Denklemler,adi , aykırı nokta kavramları
2. Hafta  Serilerle çözüm, adi nokta komşuluğunda çözüm
3. Hafta  Aykırı nokta komşuluğunda çözüm, Frobeniüs metodu.
4. Hafta  Frobeniüs metoduna devam.
5. Hafta  Laplace dönüşümü tanımı ve varlığı
6. Hafta  Laplace dönüşümü özellikleri
7. Hafta   Ters laplace dönüşümü ve özellikleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta   Laplace denkleminin diferensiyel denkleme ve denklem sistemlerine uygulanması
10. Hafta  Sabit katsayılı homogen denklem sistemleri için temel teori
11. Hafta   Sabit katsayılı homogen diferensiyel denklem sistemleri
12. Hafta  Reel ve farkli eigen değerler için denklem sistemlerinin çözümleri
13. Hafta  Çakışık eigen değerler için denklem sistemlerinin çözümleri
14. Hafta  Komplex eigen değerler için denklem sistemlerinin çözümleri
15. Hafta  Homogen olmayan denklem sistemlerinin çözümleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Adil MISIR, Teori Teknik ve Uygulamalı Diferensiyel Denklemler,2016. 2. Boyce E. W.and DiPrima C.R.,Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, John Wiley & Sons, 2.Shepley L.Ross Differential E.1984
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
6
7
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
147
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X