GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİFERENSİYEL DENKLEMLER I/MAT- 203
Dersin Adı: DİFERENSİYEL DENKLEMLER I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Adil Mısır; Doç.Dr. Meryem kaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   websitem.gazi.edu.tr/site/adilm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   adilm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Diferensiyel denklemlerin sınıflandırılmasını geometrik özellikleri vermek
Diferensiyel denkklemlerin çözümleri kurmak
Fizik ve hendislikteki uygulamalarını vermek
Birinci basamaktan diferensiyel denklemlerin çözümünü ve çözümlerle denklemler arasındaki ilişkiyi vermek
Yüksek basamaktan diferensiyel denklemlerin çözümünü ve çözümlerle denklemler arasındaki ilişkiyi vermek.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Diferensiyel denklemlerin temelleri ve sınıflandırılması.
2. Hafta   Diferensiyel denklemlerin geometrik anlamları
3. Hafta   Birinci basamaktan ayrılabilir ve homogen denklemler ve çözümleri.
4. Hafta  Tam diferensiyel denklemler.
5. Hafta   İntegral çarpanlar
6. Hafta  Lineer, Bernoulli ve Riccati dif.denklemleri.
7. Hafta  Yüksek basamaktan diferensiyel denklemler.
8. Hafta   Ara sınav.
9. Hafta   Belirsiz katsayılar metodu.
10. Hafta  Paraetrenin değişimi metodu.
11. Hafta  Diferensiyel denklemlerin basamağını düşürme metodu.
12. Hafta   Cauchy-Euler denklemleri
13. Hafta  Bazi fiziksel ,kimyasal ve genel uygulamalar.
14. Hafta   Bazı lineer olmayan denklemler.
15. Hafta   Bazı örnek ve çözümler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Differential Equations, Shepley L. Ross, John Wiley & Sons, New York, 1974 2.Differential Equations and Boundary value problems, Edwards C.H.and P
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
3
27
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
139
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X