GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİTİK GEOMETRİ II/MAT- 208
Dersin Adı: ANALİTİK GEOMETRİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Baki KARLIĞA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~karliaga/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   karliaga@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İki boyutlu uzaylardaki geometrik problemleri cebirsel problem haline dönüştürmek
İki boyutlu uzaylardaki cebirsel problem haline getirelen geometrik problemi çözmek
İki boyutlu uzaylardaki çözülen cebirsel problemlerin çözümlerine geometrik yorum getirmek
Kazandıkları ilk 3 beceriyi sosyal hayatta kullanılabilir hale getirmek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uzayda Paralel ve Dik koordinatlar
2. Hafta  Uzayda Uzaklık , Alan ve Hacım
3. Hafta  Doğru ,Düzlem ve Özellikleri
4. Hafta  Uzayda Öteleme , Nokta ,Doğru ve Düzleme Göre Simetri , Yansıma,Ötelemeli Yansıma
5. Hafta  Uzayda Bir Nokta ve Doğru Etrafında Dönme
6. Hafta  Uzayda Paralel ,Merkezcil ve Stereografik İzdüşüm.İnversiyon ve Homoteti
7. Hafta  Uzayda Koordinat Sistemlerinin Değişimi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Uzayda Homogen Koordinatlar. Nokta ,Doğru ve Düzlemlerin Sınıflandırılması
10. Hafta  Uzayda Konikler ve Özellikleri
11. Hafta  İkinci Dereceden Yüzeylerin Kanonik Formları ve Çizimleri
12. Hafta  İkinci Dereceden Bir Yüzeyi Kanonik Formuna Dönüştürme
13. Hafta  Dönel Yüzeyler
14. Hafta  Regle Yüzeyler
15. Hafta  Koni ,Küre ve Silindir yüzeyleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1.D.A.Brannan&M.F.Esplen&J.J.Gray,Geometry,Cambridge University Pres,1999 2.H.H.Hacısalihoğlu, iki ve üç boyutlu uzaylarda Analitik Geometri,G.Ü.Yayı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
3
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
3
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
152
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X