GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİTİK GEOMETRİ I/MAT- 207
Dersin Adı: ANALİTİK GEOMETRİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Baki KARLIĞA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~karliaga/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  karliaga@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İki boyutlu uzaylardaki geometrik problemleri cebirsel problem haline dönüştürmek
İki boyutlu uzaylardaki cebirsel problem haline getirelen geometrik problemi çözmek
İki boyutlu uzaylardaki çözülen cebirsel problemlerin çözümlerine geometrik yorum getirmek
Kazandıkları ilk 3 beceriyi sosyal hayatta kullanılabilir hale getirmek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Düzlemde Eğik ve Dik koordinatlar
2. Hafta  Düzlemde Uzaklık ve Alan. Doğru ve Özellikleri
3. Hafta  Düzlemde Öteleme , Nokta ve Doğruya göre Simetri ve Yansıma.Ötelemeli Yansıma
4. Hafta  Düzlemde Bir Nokta Etrafında Dönme ve Özellikleri
5. Hafta  Düzlemde Paralel ,Merkezcil İzdüşüm
6. Hafta  Stereografik İzdüşüm ,İnversiyon ve Homoteti
7. Hafta  Düzlemde Koordinat Sistemlerinin Değişimi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Kutupsal Koordinat Sistemleri
10. Hafta  Kutupsal Koordinat Sisteminde Düzlemin Temel Dönüşümleri
11. Hafta  Düzlemde.Homogen Koordinatlar ve Noktalarının Sınıflandırılması..Geometriler ve Geometrilerin Sınıflandırılması
12. Hafta  Konikler ve Özellikleri
13. Hafta  Parametrik Denklemli Eğriler
14. Hafta  Cebirsel Eğriler
15. Hafta  Bir Eğriden Türetilmiş Eğriler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Düzlem Analitik Geometri,Prof .Dr. Baki KARLIĞA,2002,Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
1
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
3
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
3
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
114
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X