GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CEBİR I/MAT- 201
Dersin Adı: CEBİR I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Naim TUĞLU, Doç.Dr. Şerife BÜYÜKKÖSE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/naimtuglu, websitem.gazi.edu.tr/site/sbuyukkose
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  naimtuglu@gazi.edu.tr, sbuyukkose@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Grup kavramını özellikleriyle örnek verebilme
Alt grup, permütasyon grupları, devirli grup, normal altgrublarını açıklar
Grup çeşitlerini özelliklerine göre ayırt edebilir
Devirli grupları kavrar
Kongrüanslar ile ilgili problemler çözebilir
Özelliklerine göre grupları karşılaştırabilir
EBOB ve EKOK ile ilgili problemler çözebilir
Gruplar ile ilgili problem üretebilme ve çözebilme yeteneğinin kazanır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kartezyen Çarpım ve Bağıntı
2. Hafta  Dönüşümler ve İkili İşlem
3. Hafta  Tamsayılarda Bölünebilme
4. Hafta  En Büyük Ortak Bölen, En Küçük Ortak Kat
5. Hafta  Euclid Algoritması
6. Hafta  Kongrüanslar
7. Hafta  Gruplara Giriş
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Alt Gruplar
10. Hafta  Normal Alt Gruplar
11. Hafta  Normal Alt Gruplar
12. Hafta  Simetrik Gruplar
13. Hafta  Gruplarda Homomorfizm
14. Hafta  Gruplarda İzomorfizm
15. Hafta  Gruplarda Otomorfizm
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Taşcı Dursun, “Soyut Cebir”, Ankara (2010). 2. Herstein I.N, (1975), Topics In Algebra, John Wiley nad Sons Inc.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
9
3
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
7
1
7
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X