GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YABANCI DİL-VIII/ENG402
Dersin Adı: YABANCI DİL-VIII
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dönem sonunda, Öğrenciler… 1. Akademik İngilizce sözel metinleri anlayıp gerekli notlar alabileceklerdir.
2. Akademik İngilizce metinlerdeki okuma stratejilerini etkin bir şekilde kullanabileceklerdir.
3. Akademik İngilizce sözel ve yazılı metinlerde ima edilenleri anlayabileceklerdir.
4. Akademik konularla ilgili sunuma özgü görselleri tasarlayabileceklerdir.
5. Sunuyu oluşturan bölümler arasında akıcı geçişler sağlanması ve beden dilinin etkili bir şekilde kullanılması gibi temel teknik ve becerilerin kullanabileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Akademik İngilizce okuma metin çalışması (Understanding figurative speech, Making inferences, Critical Reading)
2. Hafta  2. Akademik İngilizce okuma metin çalışması II (Distinguishing between a fact and an opinion, Reading between the lines, Creative Reading)
3. Hafta  3. Akademik İngilizce dinleme metin çalışması (Listening for implied ideas, Listening for the main idea)
4. Hafta  4. Akademik İngilizce dinleme metin çalışması II (Listening for note taking)
5. Hafta  5. Deneme türleriyle ilgili çalışma (Narrative Essays, Descriptive Essays)
6. Hafta  6. Deneme türleriyle ilgili çalışma II ( Expository Essays, Persuasive Essays, Process Essays)
7. Hafta  7. Alanıyla ilgili yapılan araştırmayı sözel olarak sunma, Etkili sunum teknikleri
8. Hafta  8. Tartışma sırasında kullanılacak ifadeler, Sorulara cevap verme, Ekip olarak sunu hazırlama,
9. Hafta  9. ARA SINAV- Sunu taslağını oluşturma
10. Hafta  10. Akademik İngilizce okuma metin çalışması III ( Identifying writer’s technique)
11. Hafta  11. Akademik İngilizce dinleme metin çalışması III ( Bir metindeki detaylı bilgileri not alma, Alınan bilgileri özetleme)
12. Hafta  12. Deneme türleriyle ilgili çalışma III (Comparison (Similarity) Essays, Argumentative Essays), Özgeçmiş hazırlama, niyet mektubu yazma.
13. Hafta  13. Grafik okuma ve yorumlama, Şekiller üzerine yorum yapma teknikleri
14. Hafta  14. ÖĞRENCİ SUNULARI
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
3
15
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
4
52
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
3
1
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İnsan vücudunun ve spesifik olarak ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve işlevlerini, birbirleri ile olan etkileşimlerini bilir.
2
Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.
3
Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki belirti ve bulgularla, hastalıklar ve durumları ve mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, değerlendirir
4
Kişisel öğrenme gereksinimlerini doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir.
5
Mesleki hukuki sorumlulukları konusundaki mevzuatı, deontolojiyi ve etik ilkeleri bilir.
6
Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir ve yapar.
7
Tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür.
8
Kısıtlılıklarının farkındadır, profesyonel gelişimini destekleyecek şekilde kişisel öğrenme hedefleri koyar, gerektiği durumlarda hastayı uygun merkeze yönlendirir
9
Ağız, diş ve çenelerdeki hastalıkların toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasına katkıda bulunur.
10
Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır.
11
Takım çalışması ve liderlik becerilerine sahiptir, meslektaşlarına ve topluma rol model olur.
12
Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile gerçekleştirir.X
13
Hasta, hasta yakınları, diğer sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler ve medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.X
14
Yabancı dil ve bilgi iletişim teknolojilerini kullanarak mesleğindeki yenilikleri izler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Elemanları )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ydyo@gazi.edu.tr)