GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YABANCI DİL -VII/ENG401
Dersin Adı: YABANCI DİL -VII
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dönem sonunda Öğrenciler... 1. Akademik konularla ilgili raporlama yapabileceklerdir.
2. Akademik konulara ilişkin sözlü sunumlar hazırlayıp bunları etkili dil becerileriyle sunabileceklerdir.
3. Kendi alanlarına yönelik araştırma yapabilecek ve bu araştırmanın bulgularını hem yazılı hem de sözel olarak paylaşabileceklerdir.
4. Akademik İngilizce sözel ve yazılı metinlerde gerçek ve fikir arasındaki ayrımı fark edebileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Akademik İngilizce okuma metin çalışması (Ön izleme, Detaylı bilgi için okuma, Ana fikir için okuma )
2. Hafta  2. Akademik İngilizce okuma metin çalışması II (Metinde ima edilen bilgileri bulma, Çeşitli strateji ve teknik kullanarak metni anlama)
3. Hafta  3. Akademik İngilizce dinleme metin çalışması (Ana fikir için dinleme, Detaylı bilgi için dinleme, Bir metindeki sebep- sonuç ilişkisini ayırt edebilme)
4. Hafta  4. Akademik İngilizce dinleme metin çalışması II (Metinde ima edilen bilgileri bulma)
5. Hafta  5. Paragraf türleriyle ilgili çalışma (Descriptive Paragraph, Narrative Paragraph)
6. Hafta  6. Paragraf türleriyle ilgili çalışma II (Expository Paragraph, Persuasive Paragraph)
7. Hafta  7. Bir konu hakkında tartışma ve söyleşilere katılma çalışması (Expressing an opinion, Asking for clarification, Asking questions, debating)
8. Hafta  8. Belirli konularda kısa sunumlar yapma (Using certain strategies, preparing effective note cards)
9. Hafta  9. ARA SINAV- Akademik İngilizce okuma metin çalışması
10. Hafta  10. Akademik İngilizce okuma metin çalışması III (Metnin ana hatlarını özetleme, Bir metinde sebep-sonuç ilişkisini anlama, Bilinmeyen kelimeleri anlama)
11. Hafta  11. Akademik İngilizce dinleme metin çalışması III ( Bir metindeki sebep-sonuç ilişkisini ayırt edebilme, Metnin ana hatlarını özetleme)
12. Hafta  12. Paragraf türleriyle ilgili çalışma III (Cause & Effect Paragraph, Reaction Paragraph)
13. Hafta  13. Fotoğraf/Resim/Tablo/Şekil üzerine konuşma yapma, Grafik düzenleyicilerini kullanma, Not alma teknikleri
14. Hafta  14. ÖĞRENCİ SUNULARI
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
3
15
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
4
52
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
3
1
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İnsan vücudunun ve spesifik olarak ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve işlevlerini, birbirleri ile olan etkileşimlerini bilir.
2
Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.
3
Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki belirti ve bulgularla, hastalıklar ve durumları ve mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, değerlendirir
4
Kişisel öğrenme gereksinimlerini doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir.
5
Mesleki hukuki sorumlulukları konusundaki mevzuatı, deontolojiyi ve etik ilkeleri bilir.
6
Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir ve yapar.
7
Tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür.
8
Kısıtlılıklarının farkındadır, profesyonel gelişimini destekleyecek şekilde kişisel öğrenme hedefleri koyar, gerektiği durumlarda hastayı uygun merkeze yönlendirir
9
Ağız, diş ve çenelerdeki hastalıkların toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasına katkıda bulunur.
10
Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır.
11
Takım çalışması ve liderlik becerilerine sahiptir, meslektaşlarına ve topluma rol model olur.X
12
Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile gerçekleştirir.X
13
Hasta, hasta yakınları, diğer sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler ve medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.X
14
Yabancı dil ve bilgi iletişim teknolojilerini kullanarak mesleğindeki yenilikleri izler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Burçak YILMAZ YAKIŞIK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (burcak@gazi.edu.tr)