GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde planlama temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan, kuramları, felsefeleri anlama ve planlama ve tasarım sürecinde uygulama bilgi, beceri ve kavrayışına sahiptir.
- Planlama alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirme yeteneğine sahiptir.
- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi bütünleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahiptir.
- Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dile sahiptir.
- Alanındaki bilişim (bilgi, coğrafi bilgi ve iletişim) teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilme ve bunları planlama ve tasarımın değişik aşamalarında etkileşimli olarak kullanabilme kapasitesine sahiptir.
- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.
- Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde planlama temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan, kuramları, felsefeleri anlama ve planlama ve tasarım sürecinde uygulama bilgi, beceri ve kavrayışına sahiptir.
- Planlama alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirme yeteneğine sahiptir.
- Bir akademik araştırmayı sistemli, bağımsız ve eleştirel olarak yürütme, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları içinde değerlendirme, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunma ve yayın yapma becerisine sahiptir.
- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi bütünleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahiptir.
- Alanındaki bilişim (bilgi, coğrafi bilgi ve iletişim) teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilme ve bunları planlama ve tasarımın değişik aşamalarında etkileşimli olarak kullanabilme kapasitesine sahiptir.
- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.
- Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Planlama alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirme yeteneğine sahiptir.
- Bir akademik araştırmayı sistemli, bağımsız ve eleştirel olarak yürütme, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları içinde değerlendirme, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunma ve yayın yapma becerisine sahiptir.
- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi bütünleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahiptir.
- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.
- Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.
- Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Bir akademik araştırmayı sistemli, bağımsız ve eleştirel olarak yürütme, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları içinde değerlendirme, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunma ve yayın yapma becerisine sahiptir.
- İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme hassasiyetine sahiptir.
- Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dile sahiptir.
- Alanındaki bilişim (bilgi, coğrafi bilgi ve iletişim) teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilme ve bunları planlama ve tasarımın değişik aşamalarında etkileşimli olarak kullanabilme kapasitesine sahiptir.
- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak karmaşık durumları ele alma, analiz ve sentez yapabilme yeteneğiyle akademik bilgi üretme kapasitesine sahiptir.
- Ülkedeki güncel planlama ve tasarım politikalarını, sürecini, idari yönünü anlama ve eleştirel değerlendirebilme becerisine sahiptir.
- Uluslararası örnek olayları karşılaştırabilme ve yeni politikalar geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
Alana Özgü Yetkinlik
- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde planlama temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan, kuramları, felsefeleri anlama ve planlama ve tasarım sürecinde uygulama bilgi, beceri ve kavrayışına sahiptir.
- Planlama alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirme yeteneğine sahiptir.
- İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme hassasiyetine sahiptir.