GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
- Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.
- Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
- Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır.
- Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizinde bilgisayar yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir.
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.
- Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir.
- Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular.
- Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar.
- Farklı alanlardaki sorunların çözümünde grup projelerinde görev alır, karşılaştığı sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile katkıda bulunur, liderlik yapar.
- Yaptığı araştırmalarda bilimsel ve etik kurallara dikkat eder.
- Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur.
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular.
- İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, düşüncelerini eyleme dönüştürmek için harekete geçer, liderlik yapar.
- Hayat boyu öğrenme ve mesleki gelişim ilkelerini benimser, kendisi ile ilgili öz değerlendirmelerde bulunur, güçlü ve zayıf yönlerini bilir.
- Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır.
- Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır.
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir.
- Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular.
- Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar.
- Farklı alanlardaki sorunların çözümünde grup projelerinde görev alır, karşılaştığı sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile katkıda bulunur, liderlik yapar.
- Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur.
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular.
- İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, düşüncelerini eyleme dönüştürmek için harekete geçer, liderlik yapar.
- Hayat boyu öğrenme ve mesleki gelişim ilkelerini benimser, kendisi ile ilgili öz değerlendirmelerde bulunur, güçlü ve zayıf yönlerini bilir.
- Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır.
- Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır.
Öğrenme Yetkinliği
- Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
- Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizinde bilgisayar yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir.
- Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur.
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizinde bilgisayar yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir.
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.
- Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir.
- Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular.
- Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar.
- Farklı alanlardaki sorunların çözümünde grup projelerinde görev alır, karşılaştığı sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile katkıda bulunur, liderlik yapar.
- Yaptığı araştırmalarda bilimsel ve etik kurallara dikkat eder.
- Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur.
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular.
- İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, düşüncelerini eyleme dönüştürmek için harekete geçer, liderlik yapar.
- Hayat boyu öğrenme ve mesleki gelişim ilkelerini benimser, kendisi ile ilgili öz değerlendirmelerde bulunur, güçlü ve zayıf yönlerini bilir.
- Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır.
- Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır.
Alana Özgü Yetkinlik
- Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır.
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.
- Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir.
- Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular.
- Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar.
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular.
- Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır.
- Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır.