GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir. |
- Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır. |
- Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizinde bilgisayar yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir. |
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir. |
- Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır. |
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir. |
- Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular. |
- Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar. |
- Farklı alanlardaki sorunların çözümünde grup projelerinde görev alır, karşılaştığı sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile katkıda bulunur, liderlik yapar. |
- Yaptığı araştırmalarda bilimsel ve etik kurallara dikkat eder. |
- Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur. |
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular. |
- İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, düşüncelerini eyleme dönüştürmek için harekete geçer, liderlik yapar. |
- Hayat boyu öğrenme ve mesleki gelişim ilkelerini benimser, kendisi ile ilgili öz değerlendirmelerde bulunur, güçlü ve zayıf yönlerini bilir. |
- Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır. |
- Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
- Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır. |
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir. |
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir. |
- Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular. |
- Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar. |
- Farklı alanlardaki sorunların çözümünde grup projelerinde görev alır, karşılaştığı sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile katkıda bulunur, liderlik yapar. |
- Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur. |
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular. |
- İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, düşüncelerini eyleme dönüştürmek için harekete geçer, liderlik yapar. |
- Hayat boyu öğrenme ve mesleki gelişim ilkelerini benimser, kendisi ile ilgili öz değerlendirmelerde bulunur, güçlü ve zayıf yönlerini bilir. |
- Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır. |
- Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
- Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizinde bilgisayar yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir. |
- Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur. |
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizinde bilgisayar yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir. |
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir. |
- Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır. |
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir. |
- Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular. |
- Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar. |
- Farklı alanlardaki sorunların çözümünde grup projelerinde görev alır, karşılaştığı sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile katkıda bulunur, liderlik yapar. |
- Yaptığı araştırmalarda bilimsel ve etik kurallara dikkat eder. |
- Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur. |
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular. |
- İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, düşüncelerini eyleme dönüştürmek için harekete geçer, liderlik yapar. |
- Hayat boyu öğrenme ve mesleki gelişim ilkelerini benimser, kendisi ile ilgili öz değerlendirmelerde bulunur, güçlü ve zayıf yönlerini bilir. |
- Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır. |
- Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
- Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır. |
- Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir. |
- Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır. |
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir. |
- Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular. |
- Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar. |
- Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular. |
- Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır. |
- Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır. |