GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
- İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.
- Meslekte bilimsel yöntemleri kullanabilme yeteneğini kazanır, yapılan bilimsel araştırmaları raporlaştırabilir, raporlaştırılan bilimsel araştırmaları sunabilir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
Öğrenme Yetkinliği
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
- İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
- Meslekte bilimsel yöntemleri kullanabilme yeteneğini kazanır, yapılan bilimsel araştırmaları raporlaştırabilir, raporlaştırılan bilimsel araştırmaları sunabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
- İlköğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.
- Meslekte bilimsel yöntemleri kullanabilme yeteneğini kazanır, yapılan bilimsel araştırmaları raporlaştırabilir, raporlaştırılan bilimsel araştırmaları sunabilir.
- Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.