GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
- -Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.
- -Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.
- -Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
- -Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.
- -Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.
- -Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.
- -Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.
- -Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.
- Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- -Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.
- -Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.
- Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.
- Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alır
Öğrenme Yetkinliği
- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
- -Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.
- -Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.
- -Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.
- -Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.
- -Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.
- -Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.
- Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.
- Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
- -Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.
- -Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.
- -Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.
- -Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.
- Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.