GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
- Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.
- Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.
- Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.
- Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.
- Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.
- Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.
- Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.
- Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.
- Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.
- Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.
- Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.
- Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.
- Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.
- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.
- En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.
- Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.
- Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
- Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.
- Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.
- Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.
- Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.
- Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.
- Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.
- Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.
- Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.
- Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.
- Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.
- Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.
- Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.
- Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.
- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.
- En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.
- Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.
- Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.
- Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.
- Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.
- Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.
- Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.
- Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.
- Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.
- Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.
- Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.
- Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.
- Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.
- Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.
- Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.
- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.
- En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.
- Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.
- Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.
Öğrenme Yetkinliği
- Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.
- Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.
- Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.
- Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.
- Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.
- Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.
- Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.
- Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.
- Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.
- Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.
- Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.
- Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.
- Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.
- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.
- En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.
- Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.
- Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.
- Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.
- Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.
- Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.
- Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.
- Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.
- Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.
- Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.
- Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.
- Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.
- Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.
- Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.
- Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.
- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.
- En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.
- Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.
- Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.
Alana Özgü Yetkinlik
- Eğitim sistemi ve beden eğitimi ve spor alanındaki temel ilke ve kavramları, amaçları ve sorunları değerlendirir.
- Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik, taktik ve stratejileri, temel eğitim düzeyinde sentezler.
- Program dahilinde almış olduğu bilgiler doğrultusunda, okul öncesi ve lise düzeyi arasındaki bütün ders programları yeterliliklerine, bu yeterliliklerin içeriklerine, öğretim süreç, model, yöntem ve tekniklerine ilişkin ölçme değerlendirme yapar.
- Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının fizyolojik analizini yapar.
- Alanda karşılaşılabilecek sağlık sorunları ve spor sakatlıkları hakkında temel ilkyardım uygulaması yapar.
- Beden eğitimi ve spor alanına ve öğretmenlik mesleği alanına ilişkin güncel ve bilimsel bilgileri, etik değerler doğrultusunda analiz eder.
- Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram, kuram, olay ve olguları, bilimsel ve teknolojik yöntemler ve öğretim sürecine uygun kaynaklar kullanarak değerlendirir.
- Bireysel ve takım sporlarına ilişkin antrenman planlaması, programlaması ve periyotlaması yapar.
- Olimpik değerler çerçevesinde, spor kültürünün gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekler.
- Ulusal bayramların, törenlerin ve özel günlerin yönetim ve organizasyonu kapsamında sportif etkinlikler düzenler.
- Yetenek tarama kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına uygun yetenekleri ortaya çıkarır.
- Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi sürecinde, sorumluluk ve liderlik anlayışıyla, topluma örnek olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.
- Beden eğitimi ve spor öğretiminde, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri uygular.
- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır.
- En az bir yabancı dili, alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı uluslardan meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Öğrencilerin bedensel, zihinsel, toplumsal ve sportif gelişimleri doğrultusunda bireysel farklılıkları gözetir.
- Öğrencilerin beden eğitimi ve spor yoluyla sosyal ve ahlaki değer kazanımlarını destekler.
- Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yürütür.