GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
- Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar
- Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
- Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
- Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Tarihsel metotları bilir ve kullanır
- Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
- Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
- Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
- Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
- Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar
- Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
- Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Tarihsel metotları bilir ve kullanır
- Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
- Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
- Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
- Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
- Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
- Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
- Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir
Öğrenme Yetkinliği
- Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar
- Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
- Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
- Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Tarihsel metotları bilir ve kullanır
- Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
- Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
- Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
- Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
- Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
- Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
- Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
- Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir
- Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir
Alana Özgü Yetkinlik
- Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar
- Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
- Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
- Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Tarihsel metotları bilir ve kullanır
- Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
- Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
- Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
- Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir