GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.
- Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
- Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.
- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.
- Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.
- Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.
- Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.
- Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.
- Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.
- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.
- Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.
- Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.
- Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.
Öğrenme Yetkinliği
- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.
- Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
- Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.
- Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
- Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.
- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
- Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.
- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.
- Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.
- Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
- Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.
- Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.
- Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.