GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
GRAPHIC DESIGN MULTIDISCIPLINARY I/GRS 605
Course Title: GRAPHIC DESIGN MULTIDISCIPLINARY I
Credits 3 ECTS 8
Semester 1 Compulsory/Elective Elective
COURSE INFO
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  Turkish
 -- NAME OF LECTURER(S)
  Assoc.Prof. Armağan Gökçearslan
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
  Doç. Armağan Gökçearslan
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
  Doç. Armağan Gökçearslan
 -- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT
Proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri yapabilme, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.








 -- MODE OF DELIVERY
  The mode of delivery of this course is Face to face
 -- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES
  There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS
  There is no recommended optional programme component for this course.
 --COURSE CONTENT
1. Week  Grafik tasarımın çeşitli disiplinleri hakkında kapsamlı araştırmalar yapılması, tartışılması.
2. Week  Derse uygun olabilecek konu seçimi için ön çalışma. Öğrenciyi yönlendirme, kaynak araştırması.
3. Week  Proje konularının seçimi.
4. Week  Uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması.
5. Week  Uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması.
6. Week  Uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması.
7. Week  Projelerin takibi, yorum, eleştiri, değerlendirme, kaynak araştırma ve yazım ilkeleri hakkında bilgilenme.
8. Week  Projelerin takibi, yorum, eleştiri, değerlendirme, kaynak araştırma ve yazım ilkeleri hakkında bilgilenme.
9. Week  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
10. Week  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
11. Week  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
12. Week  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
13. Week  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
14. Week  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
15. Week  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
16. Week  Sergileme ve sunum.
 -- RECOMMENDED OR REQUIRED READING
  Berkun, Scott. 2008, Making Things Happen, O’Reilly, Cambridge. Berman, David. 2008, Do Good Design, Peachpit Press, Berkeley. Careri, Francesco. 2003, Walkscapes: Walking As an Aesthetic Practice; Gustavo Gili, Barcelona. Dondis, Donis. 1973, A Primer of Visual Literacy, The MIT Press, Cambridge. Fletcher, Alan. 2001, The Art of Looking Sideways, Phaidon Press, London. Frutiger, Adrian. 1989, Signs and Symbols, Studio Editions, London. Hollis, Richard. 1994, Graphic Design. A Concise History, Thames & Hudson, London. Gibson, David. 2009, The Wayfinding Handbook, P.A. Press, New York. Glaser, Milton. 2008, Drawing is Thinking, Overlook Press, New York. Grau, Oliver. 2007, MediaArtHistories, MIT Press, Cambridge. Heller, Steven. 2005, The Education of a Graphic Designer, Allworth Press, New York. Hofmann, Armin. 2001, Graphic Design Manual: Principles and Practice, Niggli, Sulgen. Hora, Mies. 2005, Official Signs and Icons Collection, Stony Point, New York. Hyland, A. and B
 -- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS
  Lecture, Question & Answer, Demonstration, Drill - Practise
 -- WORK PLACEMENT(S)
  yok
 -- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 
Quantity
Percentage
 Mid-terms
1
1
 Assignment
1
1
 Exercises
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Contribution of In-term Studies to Overall Grade  
50
 Contribution of Final Examination to Overall Grade  
50
 -- WORKLOAD
 Efficiency  Total Week Count  Weekly Duration (in hour)  Total Workload in Semester
 Theoretical Study Hours of Course Per Week
14
3
42
 Practising Hours of Course Per Week
0
 Reading
13
2
26
 Searching in Internet and Library
13
3
39
 Designing and Applying Materials
13
2
26
 Preparing Reports
0
 Preparing Presentation
1
5
5
 Presentation
2
10
20
 Mid-Term and Studying for Mid-Term
1
8
8
 Final and Studying for Final
1
10
10
 Other
0
 TOTAL WORKLOAD: 
176
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
7.04
 ECTS: 
8
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1X
2X
3X
4X
5X
6X
7X
8X
9X
10X