GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
CRITICISM OF ADVERTISING/GRS 609
Course Title: CRITICISM OF ADVERTISING
Credits 3 ECTS 8
Semester 1 Compulsory/Elective Elective
COURSE INFO
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
   Turkish
 -- NAME OF LECTURER(S)
  Assoc.Prof. Birsen Çeken
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
  Birsen Çeken
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
  Birsen Çeken
 -- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT
)Bir reklamın nasıl ve hangi bakış açılarına göre değerlendilebileceği konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
2)Reklam tasarımı ve sorunları hakkında tartışabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olacaklardır.
3)Reklam tasarımında yaşanan gelişmeleri tasarımlar üzerinde kullanabilecek ve yorumlayabileceklerdir.






 -- MODE OF DELIVERY
  The mode of delivery of this course is Face to face
 -- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES
  There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS
  There is no recommended optional programme component for this course.
 --COURSE CONTENT
1. Week  Günümüz reklamcığına genel bir bakış.
2. Week  Reklam çözümemesi ve eleştirilerine giriş
3. Week  Görmenin önem kazanması ve sözün düşüşü
4. Week  Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık
5. Week  Göstergebilimsel analiz.
6. Week  Reklam-Kültür İlişkisinin Tüketim Toplumu Üzerinden Kurulması
7. Week  Ara sınav
8. Week  Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
9. Week  Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
10. Week  Teknoloji ve Kadın: (Bilişim Teknolojileri Reklâmlarında Toplumsal Cinsiyet Örüntüleri) Kozmetik Reklamlarında Kadın Temsili.
11. Week  Reklamlarda 'sınıf' olgusu: Tüketim Kültüründe Reklamlarla Belirlenen Yeni Toplumsal Kimlikler (Toplumbilimsel ve Marksist Eleştiri )
12. Week  Otomobil Reklamları, Saat Reklamları, Kredi kartı Reklamları
13. Week  Globalleşme ve Tüketim Kültürü
14. Week  Reklam-Marka İlişkisi
15. Week  Reklam-Marka İlişkisi
16. Week  Genel Değerlendirme
 -- RECOMMENDED OR REQUIRED READING
  Grafik Sanatlar,Prof.Dr. Adnan Tepecik,Detay Yayıncılık, Ankara: 2002 Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul. Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul. Burton, Gareme (1195), Görünenden Fazlası, Çeviren; Nefin Dinç, Alan Yayıncılık, İstanbul Botton, Alain (2005), Statü Endişesi, 3.baskı, Sel yayınları, İstanbul. Dağtaş, Banu (2003), Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, Ankara. Elden, Müge – Ulukök, Özkan – Yeygel, Sinem (2005) , Şimdi Reklamlar, 2.baskı, İletişim Yayınları, İstanbul. Ellul, Jacques (2004), Sözün Düşüşü, 2. basım, Paradigma yayınları, İstanbul. Fiske, John (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, 2. baskı, Bilim ve Sanat yayınları, Ankara. Klein, Naomi (2002), No-Logo, 3.basım, Bilgi yayınları, Ankara. Küçükerdoğan, Rengin (2005), Reklam Söylemi, Es yayınlar, İstanbul. Wernick, Andrew (1996), Promosyon Kültürü Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlatım, 1.basım, Bilim ve Sanat yayınları, An
 -- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS
  Lecture, Question & Answer, Demonstration, Drill - Practise
 -- WORK PLACEMENT(S)
  yok
 -- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 
Quantity
Percentage
 Mid-terms
1
1
 Assignment
1
1
 Exercises
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Contribution of In-term Studies to Overall Grade  
50
 Contribution of Final Examination to Overall Grade  
50
 -- WORKLOAD
 Efficiency  Total Week Count  Weekly Duration (in hour)  Total Workload in Semester
 Theoretical Study Hours of Course Per Week
14
3
42
 Practising Hours of Course Per Week
0
 Reading
12
3
36
 Searching in Internet and Library
13
2
26
 Designing and Applying Materials
12
2
24
 Preparing Reports
3
7
21
 Preparing Presentation
1
5
5
 Presentation
1
5
5
 Mid-Term and Studying for Mid-Term
1
8
8
 Final and Studying for Final
1
10
10
 Other
0
 TOTAL WORKLOAD: 
177
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
7.08
 ECTS: 
8
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1X
2X
3X
4X
5X
6X
7X
8X
9X
10X