GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HORMON BİYOKİMYASI/TBY-6250
Dersin Adı: HORMON BİYOKİMYASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Adrenal medulla hormonlarının yapısını, sentez ve yıkımını açıklar.
Adrenal medulla hormonlarının metabolik etkilerini ifade eder.
Adrenal(korteks) steroid hormonların biyosentezini açıklar.
Adrenal korteks hormonlarının sentezinin regülasyonunu tanımlar.
Adrenal korteks hormonlarının salınımı, taşınması ve metabolizmasını ifade eder.
Adrenal korteks hormonlarının metabolik etkilerini açıklar.
Adrenal korteks patofizyolojisini ayırt eder.
Gonadal hormonların sınıflandırılması, yapılarını, sentez ve yıkımlarını ifade eder.
Testiküler fonksiyonların regülasyonunu tanımlar.
Kadın ve erkek üreme sisteminin patofizyolojisini açıklar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hafta Adrenal medulla hormonlarının yapısı, sentez ve yıkımı
2. Hafta  Adrenal medulla hormonlarının metabolik etkileri
3. Hafta  Hafta Adrenal(korteks) steroid hormonların biyosentezi
4. Hafta  Adrenal korteks hormonlarının salınımı, taşınması ve metabolizması
5. Hafta   Adrenal korteks hormonlarının sentezinin regülasyonu
6. Hafta   Adrenal korteks hormonlarının metabolik etkileri
7. Hafta  Adrenal korteks patofizyolojisi
8. Hafta  Konjenital adrenal hiperplazi
9. Hafta   Gonadal hormonların sınıflandırılması yapıları,sentez ve yıkımları
10. Hafta   Testiküler fonksiyonlarn regülasyonu
11. Hafta   Erkek üreme sisteminin patofizyolojisi
12. Hafta  Menstrüal siklus
13. Hafta   Menapoz
14. Hafta   Kadın üreme sisteminin patofizyolojisi
15. Hafta   Sınav
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyokimyasal reaksiyonları ve mekanizmaları öğrenir, bunları birbiriyle ilişkilendirebilir, yapı-fonksiyon ilişkisini kavrarX
2
Canlı hücreleri denetleyen ve düzenleyen faktörlerin biyokimyasal temellere dayandırarak açıklarX
3
Sağlık ve hastalık hallerinde organizmada ne tür biyokimyasal değişiklikler meydana geldiğini bilimsel açıklamalara dayandırırX
4
Biyokimya alanında deneysel teknikleri ve protokolleri öğrenebilir, bu teknikleri laboratuvar ortamında geliştirebilir ve araştırmalarına aktarırX
5
Bilimsel araştırma metotlarına uygun olarak bir araştırma projesini planlar, yürütür, veri toplar ve saklar, deney sonuçlarını analiz eder ve bunları ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlatır.X
6
Disiplin içi ve disiplinler arası meslekler ile uyumlu bir şekilde çalışabilir becerilerini kazanır ve projelerde etkin görev alarak uzmanlık bilgilerini ve yeteneklerini sergilerX
7
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak, buna uygun akademik davranış gösterirX
8
Biyokimya alanında ileri düzeydeki bilgileri edinerek, özgün düşünce ve araştırma düzeyini geliştirir.X
9
Bilimsel literatürü takip eder, literatürü analiz eder, değerlendirir ve araştırmalarında kullanır,X
10
Disiplin içi ve disiplinler arası meslekler gruplarıyla kendi uzmanlık becerilerini kullanarak projelerde aktif görev alırr, çözümler üretir ve sonuçları yorumlarX
11
Doktora sonrası akademik araştırma planlar ve uygulamalarda aktif rol alır,X
12
Biyokimya alanında ilgili olduğu konuda bir araştırma tasarlar, uygun araştırma yöntemlerini belirleyerek uygular; elde ettiği bulguları analiz ederek bilimsel literatüre katkıda bulunurX
13
Yeni teknik ve yöntemleri analiz eder, doğruluğunu test eder, bu yöntemleri araştırma laboratuvarında uygular ve paylaşır,X
14
Bulunduğu toplumun örf ve adetlerini bilir ve uygular.X
15
Alanı ile ilgili stratejik planlama yapar, ülke politikalarını takip eder, ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına biyokimyasal konularda katkıda bulur.X
16
Ekip çalışmasını uygular, ekiple uyum halinde çalışarak, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirirX
17
Konuyla ilgili sözlü yazılı sunum yapar, ulusal dergilerde makale yayınlar.X
18
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve uygular, kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve konusuyla ilgili kanıt oluşturacak araştırmalar yaparX
19
Bilim alanı ile ilgili grupları tanır, toplantılara katılır, alanı ile ilgili bilgilerini ve özgün görüşünü paylaşır.X
20
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof.Dr. Neslihan Bukan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/nbukan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nbukan@gazi.edu.tr , nbukan@yahoo.com)