GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VİTAMİNLER, KOENZİMLER VE METABOLİK FONKSİYONLARI/TBY-3170
Dersin Adı: VİTAMİNLER, KOENZİMLER VE METABOLİK FONKSİYONLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Vitaminlerin sınıflandırılmasının öğrenilmesi
Suda çözünen vitaminlerin besinsel kaynakların öğrenilmesi
Yağda çözünen vitaminlerin besinsel kaynaklarının öğrenilmesi
Vitaminlerin metabolik reaksiyonlardaki rolünün öğrenilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Vitaminlerin sınflandırılması
2. Hafta  Suda çözünen vitaminlerin besinsel kaynakları
3. Hafta  Yağda çözünen vitaminlerin besinsel kaynakları
4. Hafta   B grubu vitaminlerin fonksiyonları ve eksikliklerinde oluşan hastalıklar
5. Hafta   C vitaminin fonksiyonları ve skorbit
6. Hafta  E vitamini ve antioksidan özelliği
7. Hafta  D vitamini ve kemik metabolizması,
8. Hafta  Raşitizm
9. Hafta  A vitaminin fonksiyonları
10. Hafta  Retinoik asitin epitel doku üzerine etkisi
11. Hafta  Görme fonksiyonu ve A vitamini
12. Hafta  D vitamini ve obezite ilişkisi
13. Hafta  K vitamini ve koagulasyon sistemi
14. Hafta  RDA , vitaminlerin günlük alınması gereken miktarları
15. Hafta  Vitaminlerle yapılan araştırmalara genel bakış
16. Hafta  Dersin özetlenmesi
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
35
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
35
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
16
1
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
16
1
16
 Diğer
16
1
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyokimyasal reaksiyonları ve mekanizmaları öğrenir, bunları birbiriyle ilişkilendirebilir, yapı-fonksiyon ilişkisini kavrarX
2
Canlı hücreleri denetleyen ve düzenleyen faktörlerin biyokimyasal temellere dayandırarak açıklarX
3
Sağlık ve hastalık hallerinde organizmada ne tür biyokimyasal değişiklikler meydana geldiğini bilimsel açıklamalara dayandırırX
4
Biyokimya alanında deneysel teknikleri ve protokolleri öğrenebilir, bu teknikleri laboratuvar ortamında geliştirebilir ve araştırmalarına aktarırX
5
Bilimsel araştırma metotlarına uygun olarak bir araştırma projesini planlar, yürütür, veri toplar ve saklar, deney sonuçlarını analiz eder ve bunları ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlatır.X
6
Disiplin içi ve disiplinler arası meslekler ile uyumlu bir şekilde çalışabilir becerilerini kazanır ve projelerde etkin görev alarak uzmanlık bilgilerini ve yeteneklerini sergilerX
7
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak, buna uygun akademik davranış gösterirX
8
Biyokimya alanında ileri düzeydeki bilgileri edinerek, özgün düşünce ve araştırma düzeyini geliştirir.X
9
Bilimsel literatürü takip eder, literatürü analiz eder, değerlendirir ve araştırmalarında kullanır,X
10
Disiplin içi ve disiplinler arası meslekler gruplarıyla kendi uzmanlık becerilerini kullanarak projelerde aktif görev alırr, çözümler üretir ve sonuçları yorumlarX
11
Doktora sonrası akademik araştırma planlar ve uygulamalarda aktif rol alır,X
12
Biyokimya alanında ilgili olduğu konuda bir araştırma tasarlar, uygun araştırma yöntemlerini belirleyerek uygular; elde ettiği bulguları analiz ederek bilimsel literatüre katkıda bulunurX
13
Yeni teknik ve yöntemleri analiz eder, doğruluğunu test eder, bu yöntemleri araştırma laboratuvarında uygular ve paylaşır,X
14
Bulunduğu toplumun örf ve adetlerini bilir ve uygular.X
15
Alanı ile ilgili stratejik planlama yapar, ülke politikalarını takip eder, ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına biyokimyasal konularda katkıda bulur.X
16
Ekip çalışmasını uygular, ekiple uyum halinde çalışarak, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirirX
17
Konuyla ilgili sözlü yazılı sunum yapar, ulusal dergilerde makale yayınlar.X
18
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve uygular, kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve konusuyla ilgili kanıt oluşturacak araştırmalar yaparX
19
Bilim alanı ile ilgili grupları tanır, toplantılara katılır, alanı ile ilgili bilgilerini ve özgün görüşünü paylaşır.X
20
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Aylin Sepici Dinçel )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/asepici)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (asepicidincel@gmail.com)