GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRON TAŞIMA ZİNCİRİ OKSIDATİF FOSFORİLASYON VE MİTOKONDRİYLE İLGİLİ BİYOKİMYASAL/TBY-3150
Dersin Adı: ELEKTRON TAŞIMA ZİNCİRİ OKSIDATİF FOSFORİLASYON VE MİTOKONDRİYLE İLGİLİ BİYOKİMYASAL
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
mitokondri yapısını öğrenmek
mitokondri fonksiyonlarını öğrenmek
elektron taşıma zinciri ve oksidatif fosforilasyonu öğrenmek
mitokondri ile ilişkili hastalıkları öğrenmek
mitokondri ile ilişkili hastalıkları öğrenmek
mitokondri ile ilişkili hastalıkları öğrenmek
mitokondri ile ilişkili hastalıkları öğrenmek
mitokondri ile ilişkili hastalıkları öğrenmek
mitokondri ile ilişkili hastalıkları öğrenmek
mitokondri ile ilişkili hastalıkları öğrenmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   mitokondrinin yapısı
2. Hafta  mitokondrinin taşıyıcı proteinleri
3. Hafta  mitokondri fonksiyonları
4. Hafta  ETZ
5. Hafta  oksidatif fosforilasyon
6. Hafta  mitokondri ile ilişkili hastalıklar
7. Hafta   mitokondri ile ilişkili güncel bilgiler
8. Hafta   sunum
9. Hafta   sunum
10. Hafta   sunum
11. Hafta   sunum
12. Hafta   sunum
13. Hafta   sunum
14. Hafta   sunum
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
100
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
12
3
36
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
160
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyokimyasal reaksiyonları ve mekanizmaları öğrenir, bunları birbiriyle ilişkilendirebilir, yapı-fonksiyon ilişkisini kavrarX
2
Canlı hücreleri denetleyen ve düzenleyen faktörlerin biyokimyasal temellere dayandırarak açıklarX
3
Sağlık ve hastalık hallerinde organizmada ne tür biyokimyasal değişiklikler meydana geldiğini bilimsel açıklamalara dayandırırX
4
Biyokimya alanında deneysel teknikleri ve protokolleri öğrenebilir, bu teknikleri laboratuvar ortamında geliştirebilir ve araştırmalarına aktarırX
5
Bilimsel araştırma metotlarına uygun olarak bir araştırma projesini planlar, yürütür, veri toplar ve saklar, deney sonuçlarını analiz eder ve bunları ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlatır.X
6
Disiplin içi ve disiplinler arası meslekler ile uyumlu bir şekilde çalışabilir becerilerini kazanır ve projelerde etkin görev alarak uzmanlık bilgilerini ve yeteneklerini sergilerX
7
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak, buna uygun akademik davranış gösterirX
8
Biyokimya alanında ileri düzeydeki bilgileri edinerek, özgün düşünce ve araştırma düzeyini geliştirir.X
9
Bilimsel literatürü takip eder, literatürü analiz eder, değerlendirir ve araştırmalarında kullanır,X
10
Disiplin içi ve disiplinler arası meslekler gruplarıyla kendi uzmanlık becerilerini kullanarak projelerde aktif görev alırr, çözümler üretir ve sonuçları yorumlarX
11
Doktora sonrası akademik araştırma planlar ve uygulamalarda aktif rol alır,X
12
Biyokimya alanında ilgili olduğu konuda bir araştırma tasarlar, uygun araştırma yöntemlerini belirleyerek uygular; elde ettiği bulguları analiz ederek bilimsel literatüre katkıda bulunurX
13
Yeni teknik ve yöntemleri analiz eder, doğruluğunu test eder, bu yöntemleri araştırma laboratuvarında uygular ve paylaşır,X
14
Bulunduğu toplumun örf ve adetlerini bilir ve uygular.X
15
Alanı ile ilgili stratejik planlama yapar, ülke politikalarını takip eder, ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına biyokimyasal konularda katkıda bulur.X
16
Ekip çalışmasını uygular, ekiple uyum halinde çalışarak, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirirX
17
Konuyla ilgili sözlü yazılı sunum yapar, ulusal dergilerde makale yayınlar.X
18
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve uygular, kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve konusuyla ilgili kanıt oluşturacak araştırmalar yaparX
19
Bilim alanı ile ilgili grupları tanır, toplantılara katılır, alanı ile ilgili bilgilerini ve özgün görüşünü paylaşır.X
20
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. CENGİZ KARAKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/karakayac)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (karakayac@gazi.edu.tr)