GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İN VİTRO DENEYLER İÇİN NUMUNE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ/RDT-4140
Dersin Adı: İN VİTRO DENEYLER İÇİN NUMUNE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
SEM incelemesi için numune hazırlayabilir
Çekme testleri için numune hazırlayabilir
Gerilim testleri için numune hazırlayabilir
Basma testleri için numune hazırlayabilir
Yüzey pürüzlülüğü testleri için numune hazırlayabilir
Yüzey sertliği testleri için numune hazırlayabilir
Akışkanlık testleri için numune hazırlayabilir
Optik testler için numune hazırlayabilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Diş hekimliğinde kullanılan in vitro deneyler
2. Hafta  İncelenmesi amaçlanan dokuların özellikleri
3. Hafta  İncelenmesi amaçlanan materyallerin özellikleri
4. Hafta  Tarama elektron mikroskop incelemeleri için numune hazırlama
5. Hafta  Çekme testleri için numune hazırlama
6. Hafta  Basma testleri için numune hazırlama
7. Hafta  Gerilim testleri için numune hazırlama
8. Hafta  Yüzey pürüzlülük testleri için numune hazırlama
9. Hafta  Yüzey sertlik testleri için numune hazırlama
10. Hafta  Akışkanlık testleri için numune hazırlama
11. Hafta  Optik özelliklerin değerlendirilmesi için numune hazırlama
12. Hafta  Mineral içeriğinin incelenmesi için numune hazırlama
13. Hafta  Materyallerin saldıkları bileşenlerin incelenmesi için numune hazırlama
14. Hafta  Verilerin istatistiksel değerlendirilmesi ve yorumlama
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
10
1
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
94
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Restoratif Diş Tedavisi alanındaki güncel bilgileri takip edebilir ve özgün düşünce ve/veya araştırma ile bu bilgileri geliştirebilir.X
2
Disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilir, disiplinler arası fikirleri sentezleyerek değerlendirebilir ve özgün sonuçlara ulaşabilir.X
3
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.X
4
Etik ilkelere bağlı olarak çalışabilir.X
5
Restoratif Diş Tedavisi alanında kullanılan genel istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, bu yöntemleri kullanabilir ve istatistiksel yöntemleri kullanarak bilimsel bir makaleyi değerlendirebilir.X
6
Restoratif Diş Tedavisi alanındaki güncel bilgileri değerlendirebilir ve kullanabilirX
7
Restoratif Diş Tedavisi alanında yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir.X
8
Restoratif Diş Tedavisi alanında kullanılan araştırma yöntemlerini uygulayabilir, özgün bir araştırma yapabilir, bu araştırmayı raporlayabilir, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlayabilir, bilimsel toplantılarda sunabilir ve meslektaşlarına bilgi birikimini aktarabilir.X
9
Restoratif Diş Tedavisi alanındaki cihaz ve aletleri, Restoratif Diş Tedavisi ile ilgili bilgisayar teknolojilerini kullanabilir, bu cihaz, alet ve bilgisayar teknolojilerini kullanarak problemlere yaratıcı çözümler getirebilirX
10
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, Restoratif Diş tedavisi alanıda yenilik getiren ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayan bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilir.X
11
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir, kanıta dayalı uygulamaları ayırt edebilir, Restoratif Diş Tedavisi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapabilir.X
12
Restoratif Diş Tedavisi alanında güncel bilgiye ulaşabilir, bu bilgileri meslek hayatına aktarabilir, araştırmalarında kullanabilir.X
13
Restoratif Diş Tedavisi alanındaki gelişmeleri ve bilgileri, toplumun bilinçlendirilmesi yönünde kullanabilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Hacer DENİZ ARISU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hacer@gazi.edu.tr , hacerdenizarisu@gmail.com)