GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İYİ BİR BİLİMSEL ARAŞTIRMA NASIL YAPILMALIDIR/RDT-3040
Dersin Adı: İYİ BİR BİLİMSEL ARAŞTIRMA NASIL YAPILMALIDIR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilimsel araştırmanın ne olduğunu tanımlar.
Bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını kavrar.
Bilimsel araştırmanın nasıl planlanacağını açıklar.
Bilimsel araştırmanın nasıl planlanacağını söyler.
Bilimsel araştırma için gerekli zorunlulukları sayar ve bunlar için ne yapılması gerektiğini açıklar.
Bilimsel araştırma için gereçlerin hazırlanması ve yöntem oluşturulması hakkında yapılması gerekenleri kavrar.
Bulguların nasıl değerlendirileceği konusunda nelere dikkat edilmesi gerektiğini söyler.
Bir araştırma makalesinin tartışmasının nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur.
Araştırma raporunun nasıl hazırlanacağını kavrar.
Araştırmanın sonucunda yapılacak işlemleri söyler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Araştırma nasıl yapılır, neden yapılmalıdır?
2. Hafta  Literatür taraması nasıl yapılır?
3. Hafta  Araştırma nasıl planlanır?
4. Hafta  Araştırma nasıl planlanır?
5. Hafta  Genel izinler ve ön koşulların tamamlanması (proje hazırlanması, etik kurul başvurularının yapılması)
6. Hafta  Gereçlerin tamamlanması, yöntemin oluşturulması
7. Hafta  İnsan deneyleri ile ilgili zorunluluklar (placebo etikleri, aydınlatılmış onam)
8. Hafta  Çalışmanın gerçekleştirilmesi
9. Hafta  Bulguların değerlendirilmesi
10. Hafta  Tartışma yazım kuralları
11. Hafta  Metnin hazırlanması
12. Hafta  Araştırma raporlarının hazırlanması
13. Hafta  Son değerlendirmeler (proje kapatılması, araştırmanın değerlendirileceği alanlar)
14. Hafta  Son değerlendirmeler (proje kapatılması, araştırmanın değerlendirileceği alanlar)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Restoratif Diş Tedavisi alanındaki güncel bilgileri takip edebilir ve özgün düşünce ve/veya araştırma ile bu bilgileri geliştirebilir.X
2
Disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilir, disiplinler arası fikirleri sentezleyerek değerlendirebilir ve özgün sonuçlara ulaşabilir.X
3
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.X
4
Etik ilkelere bağlı olarak çalışabilir.X
5
Restoratif Diş Tedavisi alanında kullanılan genel istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, bu yöntemleri kullanabilir ve istatistiksel yöntemleri kullanarak bilimsel bir makaleyi değerlendirebilir.
6
Restoratif Diş Tedavisi alanındaki güncel bilgileri değerlendirebilir ve kullanabilir
7
Restoratif Diş Tedavisi alanında yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir.X
8
Restoratif Diş Tedavisi alanında kullanılan araştırma yöntemlerini uygulayabilir, özgün bir araştırma yapabilir, bu araştırmayı raporlayabilir, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlayabilir, bilimsel toplantılarda sunabilir ve meslektaşlarına bilgi birikimini aktarabilir.X
9
Restoratif Diş Tedavisi alanındaki cihaz ve aletleri, Restoratif Diş Tedavisi ile ilgili bilgisayar teknolojilerini kullanabilir, bu cihaz, alet ve bilgisayar teknolojilerini kullanarak problemlere yaratıcı çözümler getirebilirX
10
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, Restoratif Diş tedavisi alanıda yenilik getiren ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayan bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilir.X
11
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir, kanıta dayalı uygulamaları ayırt edebilir, Restoratif Diş Tedavisi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapabilir.X
12
Restoratif Diş Tedavisi alanında güncel bilgiye ulaşabilir, bu bilgileri meslek hayatına aktarabilir, araştırmalarında kullanabilir.X
13
Restoratif Diş Tedavisi alanındaki gelişmeleri ve bilgileri, toplumun bilinçlendirilmesi yönünde kullanabilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Oya BALA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( www.gazi.edu.tr/oyabala)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (oyabala@gazi.edu.tr)