GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENGELLİ ÇOCUKLARIN AĞIZ ve DİŞ SAĞLIĞI/ÇDH-5070
Dersin Adı: ENGELLİ ÇOCUKLARIN AĞIZ ve DİŞ SAĞLIĞI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bozukluk,özür ve engelli kavramlarını anlamak
Engelli hastada yetkin yaklaşım, hastanın davranış yönlendirmesini yapabilmek
Engelli çocuklarda koruyucu diş hekimliği uygulamaları
Engelli çocuklarda hastalık tipine göre diş tedavi ihtiyacının belirlenmesi
Orofasiyal disfonksiyonlar tanı metodları ve tedavi yöntemlerini bilmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bozukluk,özür ve engelli kavramları Epidemiyoloji ,etyoloji Engelli dişhekimliği tarihçe Ülkemizdeki prevalans
2. Hafta  Özel bakım gerektiren çocuklarda apız sağlığına genel bakış ve dental tedavi protokolleri
3. Hafta   Sınıflandırma : Entellektüel yetersizlik: Zihinsel gerilik / öğrenme güçlüğü
4. Hafta  Down sendromu Otizm
5. Hafta   Fiziksel yetersizlik: gelişimsel / dejeneratif /edinsel bozukluklar Serebral palsi
6. Hafta  Psikolojik yetersizlik Sürekli ilaç kullanan çocuklar Bu özürlerin kombinasyonu
7. Hafta  Özel bakım gerektiren çocukların ağız diş sorunları ve tedavilerinde dikkat edilecek konular : Kardiyoloji
8. Hafta  Hematoloji Onkoloji
9. Hafta  Nefroloji Gastroenteroloji
10. Hafta  Endokrinoloji Nöroloji
11. Hafta  Solunum Sistemi
12. Hafta  Görme ve işitme bozuklukları
13. Hafta  Orofasiyal disfonksiyonların tanı metodları
14. Hafta   Orofasiyal Disfonksiyonların tedavi yaklaşımları
15. Hafta  Literatür değerlendirmesi
16. Hafta  Literatür değerlendirmesi
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocukta büyüme gelişim ve dentisyonun gelişimi, birbirleriyle olan etkileşimlerini bilir.X
2
Çocuklarda ağız, diş ve çene hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını, sebep olduğu bulguları, yapı ve fonksiyon bozukluklarını ve organizmayı nasıl etkilediğini tanımlar.X
3
Tıpta uzmanlık kurulunun belirlediği “Çocuk Diş Hekimliği” kapsamındaki belirti, bulgu, hastalık ve durumları, mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, uygular, değerlendirir.X
4
Kişisel öğrenme gereksinimleri doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir.X
5
Çocuk Diş Hekimliğinde bilimsel araştırma ilkeleri ve yayın etiği ilkelerini bilir.X
6
Çocuk Diş Hekimliği klinik uygulamaları kapsamında lisansüstü mesleki uygulamaları bilir ve yapar.X
7
Çocuk hastalarda tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür.X
8
Çocuk hastanın kısıtlılıklarının farkındadır, gerektiği durumlarda disiplinler arası konsültasyon için uygun merkezlere yönlendirir.X
9
Çocuk hastada ağız, diş, çene hastalıklarının toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasında katkıda bulunur.X
10
Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik sosyal ilkelere uygun davranır.X
11
Meslektaşlarına ve topluma örnek olacak rol model davranışlarda bulunur.X
12
Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesini gerçekleştirir.X
13
Hasta, hasta yakınları, sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler, medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurarX
14
Mesleğindeki yenilikleri izler, sorgular, değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Alev Alaçam)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (alacam@gazi.edu.tr)