GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MESLEKSEL BECERİ EĞİTİMİ/TPE-3040
Dersin Adı: MESLEKSEL BECERİ EĞİTİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Beceri laboratuarının işleyişini tanımak
Maketleri üzerinde eğitim felsefesini kavramalı kullanım becerisi kazanmak
Simülasyon kavramını açıklayabilme
Eğitim teknolojilerini tanımlamak
Koçluk kavramının tıp eğitimindeki yerini ortaya koymak
Laboratuvar eğitimlerinin oluşturulmasını sağlamak
Öğrenim ve değerlendirme rehberleri oluşturmak
Klinik beceri beceri eğitim programı oluşturmak
Mesleksel beceri ölçme değerlendirme yöntemlerini uygulamak
Farklı öğretim yöntemlerinin tıp eğitimindeki yerini tanımlamak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Mesleksel beceri kavramı
2. Hafta  Beceri eğitimlerinin öğretilmesi
3. Hafta  Gösterim
4. Hafta  Koçluk 1
5. Hafta  Koçluk 2
6. Hafta  Simülasyon 1
7. Hafta  Simülasyon 2
8. Hafta  Simülasyon 3
9. Hafta  Eğitim teknolojisi 1
10. Hafta  Eğitim teknolojisi 2
11. Hafta  Öğrenim rehberi hazırlama
12. Hafta  Öğrenim rehberi kullanım alanı
13. Hafta  Değerlendirme rehberi hazırlama
14. Hafta  Değerlendirme rehberi kullanım alanı
15. Hafta  Geribildirim
16. Hafta  Sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
1
16
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
1
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
1
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
2
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
135
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tıp eğitimi alanındaki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşırX
2
Meslek alanı ile ilgili bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilirX
3
Yabancı bir dilde mesleksel yayınları okuyup anlayabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir
4
Tıp eğitimi alanında etik uygulamaları ve topluma yansımalarını analiz edebilirX
5
Tıp eğitiminin ilişkili olduğu tüm disiplinler ile birlikte çalışarak bir araştırmayı başından sonuna kadar yürüterek raporlarX
6
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izlerX
7
Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında öncülük edebilir ve karar verme süreçlerinde yer alabilirX
8
Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçlarını da kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşabilirX
9
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergilerX
10
Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
11
Kişisel liderliğini oluşturmak için kendi çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini etkili olarak yönetebilirX
12
non
13
non
14
non
15
non
16
non
17
non
18
non
19
non
20
non
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Özlem Coşkun)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.med.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ocoskun@gazi.edu.tr)