GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK BİLİŞİMİ EĞİTİMİ/TPE-6020
Dersin Adı: SAĞLIK BİLİŞİMİ EĞİTİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sağlık bilişimini tanımlayabilmek
Sağlık bilişiminin kullanım alanlarını sıralayabilmek
Bilgisayar ve Sağlık hizmetlerinin açıklayabilmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sağlık Bilişimine giriş
2. Hafta  Sağlık verileri
3. Hafta  Bilgi okuryazarlığı
4. Hafta   Elektronik sağlık verileri 1
5. Hafta  Elektronik koruyucu hizmetler
6. Hafta  Elektronik sağlık hastane hizmetleri
7. Hafta  Ara sınav (ödev)
8. Hafta  Sunum 1
9. Hafta  Sunum 2
10. Hafta  Sunum 3
11. Hafta  Sunum 4
12. Hafta  Sunum 5
13. Hafta  Sunum 6
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
1
2
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
11
1
11
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
2
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
12
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
113
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tıp eğitimi alanındaki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşırX
2
Meslek alanı ile ilgili bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilirX
3
Yabancı bir dilde mesleksel yayınları okuyup anlayabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilirX
4
Tıp eğitimi alanında etik uygulamaları ve topluma yansımalarını analiz edebilirX
5
Tıp eğitiminin ilişkili olduğu tüm disiplinler ile birlikte çalışarak bir araştırmayı başından sonuna kadar yürüterek raporlarX
6
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izlerX
7
Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında öncülük edebilir ve karar verme süreçlerinde yer alabilirX
8
Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçlarını da kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşabilirX
9
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergilerX
10
Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
11
Kişisel liderliğini oluşturmak için kendi çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini etkili olarak yönetebilirX
12
non
13
non
14
non
15
non
16
non
17
non
18
non
19
non
20
non
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Mehmet Ali Ergun)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/aliergun)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aliergun@gazi.edu.tr)