GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TIPTA ÖĞRENME ORTAMLARI/TPE-3030
Dersin Adı: TIPTA ÖĞRENME ORTAMLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tıp eğitiminde eğitici rollerini açıklayabilme
Farklı nitelikteki eğitim ortamlarını analiz edebilme
Öğrenci sayısı ve öğretim stratejisine göre etkili öğretimi düzenleyebilme
Tıpta farklı öğrenme ortamlarında öğrenme süreçlerini basamaklandırabilme
yok
yok
yok
yok
yok
yok

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tıp Eğitiminde Eğitici Rolleri
2. Hafta  Büyük Gruplarda Etkili Öğretimin Düzenlenmesi
3. Hafta  Küçük Gruplarda Etkili Öğretimin Düzenlenmesi
4. Hafta  Beceri Öğretiminde İlkeler
5. Hafta  Mesleklerarası öğrenme ve ekip çalışması
6. Hafta  Öğrenme ortamı- Poliklinik
7. Hafta  Öğrenme ortamı- Klinik
8. Hafta  Öğrenme ortamı- Ameliyathane
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Öğrenme ortamı- Laboratuvar
11. Hafta  Öğrenme ortamı- Poliklinik
12. Hafta  Öğrenme ortamı- Klinik
13. Hafta  Öğrenme ortamı- Ameliyathane
14. Hafta  Öğrenme ortamı- Laboratuvar
15. Hafta  tartışma
16. Hafta  Genel sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
1
16
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
1
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
10
1
10
 Sunum
5
9
45
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
134
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tıp eğitimi alanındaki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşırX
2
Meslek alanı ile ilgili bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilirX
3
Yabancı bir dilde mesleksel yayınları okuyup anlayabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilirX
4
Tıp eğitimi alanında etik uygulamaları ve topluma yansımalarını analiz edebilirX
5
Tıp eğitiminin ilişkili olduğu tüm disiplinler ile birlikte çalışarak bir araştırmayı başından sonuna kadar yürüterek raporlarX
6
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izlerX
7
Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında öncülük edebilir ve karar verme süreçlerinde yer alabilirX
8
Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçlarını da kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşabilirX
9
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergilerX
10
Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
11
Kişisel liderliğini oluşturmak için kendi çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini etkili olarak yönetebilirX
12
non
13
non
14
non
15
non
16
non
17
non
18
non
19
non
20
non
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof.Dr. I.İrem BUDAKOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/isilirem/contact)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (isilirem@gazi.edu.tr)