GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TIPTA EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME/TPE-4010
Dersin Adı: TIPTA EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 20
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitim programı geliştirme modellerini tartışabilme
Program geliştirmede gereksinim belirleme yöntem ve gereçlerini tartışabilme
Program geliştirmede farklı düzeylerde amaç ve hedef tasarlayabilme
Eğitim programlarında amaç ve hedeflere uygun eğitim yöntemlerini tasarlayabilme
Bir eğitim programı örneği oluşturabilme
Program değerlendirme tanım ve ilkelerinin tartışabilme
Program değerlendirme modellerini açıklayabilme
Program değerlendirmede kullanılan yöntemleri açıklayabilme
Tıp eğitiminde akreditasyon tanım ve ilkelerini değerlendirebilme
Program değerlendirme planı hazırlayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitim programı kavramı ve süreci
2. Hafta  Program geliştirme modelleri
3. Hafta  Program geliştirmenin planlaması, amaç ve hedefler örneklerinin (ödev) tartışılması
4. Hafta  Program değerlendirme tanım ve ilkeleri
5. Hafta  Program değerlendirme yaklaşımları
6. Hafta  Tıp eğitimde program değerlendirme yaklaşımları örnekleri
7. Hafta   Ara sınav
8. Hafta  Tıp eğitimde program değerlendirme yaklaşımları örnekleri
9. Hafta  Program değerlendirmede kullanılan nicel ve nitel yöntemler
10. Hafta  Tıp eğitiminde akreditasyon tanım ve ilkelerini değerlendirme
11. Hafta  Türkiye'deki tıp eğitimi akreditasyon sürecini değerlendirme(UTEAK)
12. Hafta  Program geliştirme örneklerinin (ödev) tartışılması
13. Hafta  Program geliştirme örneklerinin (ödev) tartışılması
14. Hafta  Program değerlendirme örneklerinin (ödev) tartışılması
15. Hafta  Program değerlendirme örneklerinin (ödev) tartışılması
16. Hafta  sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
4
64
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
4
64
 Okuma Faaliyetleri
16
8
128
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
7
112
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
5
50
 Sunu hazırlama
10
4
40
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
499
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
19.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
20
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tıp eğitimi alanındaki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşırX
2
Meslek alanı ile ilgili bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilirX
3
Yabancı bir dilde mesleksel yayınları okuyup anlayabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilirX
4
Tıp eğitimi alanında etik uygulamaları ve topluma yansımalarını analiz edebilirX
5
Tıp eğitiminin ilişkili olduğu tüm disiplinler ile birlikte çalışarak bir araştırmayı başından sonuna kadar yürüterek raporlarX
6
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izlerX
7
Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında öncülük edebilir ve karar verme süreçlerinde yer alabilirX
8
Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçlarını da kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşabilirX
9
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergilerX
10
Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
11
Kişisel liderliğini oluşturmak için kendi çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini etkili olarak yönetebilirX
12
non
13
non
14
non
15
non
16
non
17
non
18
non
19
non
20
non
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Özlem COŞKUN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.med.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (drozlemcoskun@gmail.com;ococskun@gazi.edu.tr)