GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TIPTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME/TPE-3020
Dersin Adı: TIPTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 15
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ölçme ve değerlendirme ilkelerini tıp eğitimine uyarlayabilme
Geçerlilik, güvenilirlik analizlerini yapabilme
Bilgi değerlendirme yöntem ve gereçlerini hazırlayabilme
Performans değerlendirme yöntem ve gereçlerini hazırlayabilme
Tutum değerlendirme yöntem ve gereçlerini hazırlayabilme
Bilgisayara dayalı değerlendirme örnekleri tasarlayabilme
Bir sınav planı hazırlayabilme
Sınav ve soru analizlerini değerlendirebilme
yok
yok

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tıp eğitiminde ölçme
2. Hafta  Değerlendirme ilkeleri
3. Hafta  Ölçme değerlendirmede geçerlilik tipleri
4. Hafta  Ölçme değerlendirmede güvenilirlik analizleri
5. Hafta  Tıp eğitiminde bilgi değerlendirme yöntem ve gereçleri
6. Hafta  Çoktan seçmeli soruların kullanımı
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Eşleştirme sorularının kullanımı Essay tipi ve diğer bilgi değerlendirme sorularının kullanımı
9. Hafta  Klinik becerilerin değerlendirilmesi yöntem ve gereçleri
10. Hafta  Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavların tasarlanması
11. Hafta  Diğer performans değerlendirme yöntemlerinin (mini-CEX, CORE, DOPS, OSPE vd) tasarlanması Tıp eğitiminde beceri değerlendirme rehberleri
12. Hafta  Tıp eğitiminde logbook-karne ve portfolyo kullanımı basamakları
13. Hafta  Tutum alanı ölçme
14. Hafta  Tıp eğitiminde bilgisayara dayalı değerlendirme yöntemleri Sınav hazırlama
15. Hafta  Sınav ve soru analizleri değerlendirme
16. Hafta  Son sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
4
64
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
8
128
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
5
15
75
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
365
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
14.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
15
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tıp eğitimi alanındaki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşırX
2
Meslek alanı ile ilgili bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilirX
3
Yabancı bir dilde mesleksel yayınları okuyup anlayabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilirX
4
Tıp eğitimi alanında etik uygulamaları ve topluma yansımalarını analiz edebilirX
5
Tıp eğitiminin ilişkili olduğu tüm disiplinler ile birlikte çalışarak bir araştırmayı başından sonuna kadar yürüterek raporlarX
6
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izlerX
7
Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında öncülük edebilir ve karar verme süreçlerinde yer alabilirX
8
Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçlarını da kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşabilirX
9
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergilerX
10
Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
11
Kişisel liderliğini oluşturmak için kendi çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini etkili olarak yönetebilirX
12
non
13
non
14
non
15
non
16
non
17
non
18
non
19
non
20
non
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. I. irem Budakoğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/isilirem/contact)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (isilirem@gazi.edu.tr)