GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRENME VE ÖĞRETME/TPE-3010
Dersin Adı: ÖĞRENME VE ÖĞRETME
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 15
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tıp eğitiminde farklı öğrenme kuramlarını açıklayabilme
Öğretim/öğrenme stratejilerini tıp eğitimine uyarlayabilme
Tıp öğrencilerinin ve öğretim üyelerinin öğrenme ve öğretme stillerinin farkında olabilme
Tıp eğitiminde öğretim yöntemlerini ilkelerine dayalı olarak uygulayabilme
Tıp eğitiminin farklı düzeylerinde uygulanabilecek özgün öğretim yöntemleri geliştirebilme
Yok
Yok
Yok
Yok
Yok

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrenme ve öğretme kavramları
2. Hafta  Öğretim stratejisi
3. Hafta  Öğrenme ve öğretme stilleri
4. Hafta  Davranışçı kuramlar
5. Hafta  Bilişsel kuramlar
6. Hafta  Yapılandırmacı kuramlar
7. Hafta  Sosyal öğrenme kuramı
8. Hafta  Gestalt kuramı
9. Hafta  Bilgiyi işleme kuramı
10. Hafta  Ara sınav (ödev)
11. Hafta  Probleme dayalı öğrenme
12. Hafta  Oyun tabanlı öğrenme / Oyunlaştırma
13. Hafta  Takım tabanlı öğrenme
14. Hafta  Simülasyona dayalı öğrenme
15. Hafta  Tartışma
16. Hafta  Son sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
40
 Uygulama
1
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
4
64
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
4
64
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
5
80
 Materyal tasarlama, uygulama
12
1
12
 Rapor hazırlama
16
1
16
 Sunu hazırlama
10
4
40
 Sunum
5
8
40
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
12
3
36
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
370
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
14.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
15
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tıp eğitimi alanındaki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşırX
2
Meslek alanı ile ilgili bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilirX
3
Yabancı bir dilde mesleksel yayınları okuyup anlayabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilirX
4
Tıp eğitimi alanında etik uygulamaları ve topluma yansımalarını analiz edebilirX
5
Tıp eğitiminin ilişkili olduğu tüm disiplinler ile birlikte çalışarak bir araştırmayı başından sonuna kadar yürüterek raporlarX
6
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izlerX
7
Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında öncülük edebilir ve karar verme süreçlerinde yer alabilirX
8
Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçlarını da kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşabilirX
9
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergilerX
10
Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
11
Kişisel liderliğini oluşturmak için kendi çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini etkili olarak yönetebilirX
12
non
13
non
14
non
15
non
16
non
17
non
18
non
19
non
20
non
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (PROF. DR. I. İREM BUDAKOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/isilirem )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (isilirem@gazi.edu.tr)