GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİŞLER VE ÇENELERDE OLUŞAN DENTAL KAYNAKLI OLMAYAN AĞRILAR/END-6090
Dersin Adı: DİŞLER VE ÇENELERDE OLUŞAN DENTAL KAYNAKLI OLMAYAN AĞRILAR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Odontojenik ağrı olasılığının ortadan kaldırılmasıyla orofasiyal ağrının olası nedenlerinin gözönüne alınarak muhtemel tanıya varılması

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Orofasiyal ağrının nedenleri
2. Hafta  Yansıyan ağrı
3. Hafta  Myofasiyal kökenli diş ağrısı
4. Hafta  Nörovasküler kökenli diş ağrısı
5. Hafta  Kardiyak kökenli diş ağrısı
6. Hafta  Nöropatik ağrı
7. Hafta  Atipik odontalji
8. Hafta  Postherpetik nevralji
9. Hafta  Multipl skleroz
10. Hafta  Maksiller sinüs kaynaklı diş ağrısı
11. Hafta  Psikojenik ağrı
12. Hafta  Gebelik nezlesi
13. Hafta  Otitis media ve diş ağrısı
14. Hafta  Sistemik hastalıklar ve diş ağrısı, TMJ kaynaklı diş ağrısı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
12
3
36
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Klinik sorunlarla ilgili endodontik problemleri tanır ve diğer ana dental hastalıklarla ilişkisini kurar.X
2
Endodontik hastalıklar ve ilişkili hastalıkların tanı ve tedavilerinde ileri bilgi sahibi olur.X
3
Nitelikli hasta tedavisi, eğitim ve uygulama becerisini kazanır.X
4
Temel bilimler ile endodontinin tüm alanlarındaki ilişkiyi kurabilecek temel bilgi düzeyini sağlar.X
5
Endodontik sorunların etyolojisi, patogenezi, epidemiyoloji ve tedavisini tartışır.X
6
Kanıta dayalı endodonti konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur.X
7
Etik ve sosyal konuları anlar ve uygun davranış kazanır.X
8
Derinlemesine kavrayışın kritik analiz ve sentezi için konsept ve teorilerin düzgün bilgilerini elde eder.X
9
Öğrenci tedavi esnasında oluşan yanlışlardan kaçınma, ayırt etme ve sonuçlarını değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur.X
10
Yaşam boyu öğrenme yetenek ve motivasyonunu hem teorik hem de pratik açıdan kazanır.X
11
Gözetim altında nitelikli araştırma ve yayın yapma becerisini kazanır.X
12
Endodonti ve diğer klinik disiplinler arasındaki ilişkilerin önemini ve ayrıntılarını bilir.X
13
Pulpa biyolojisi, etyolojisi, tanı, hastalıklarının önlenmesi ve tedavisi, pulpa yaralanmaları ve ilişkili periradiküler hastalıklara ilgi, çalışmalar ve pratiğe hakimiyet kazanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Tayfun Alaçam)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.tayfunalacam.com)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (talacam@gazi.edu.tr)