GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DUYU-ALGI-MOTOR BÜTÜNLEME TEDAVİSİ/FZT-3200
Dersin Adı: DUYU-ALGI-MOTOR BÜTÜNLEME TEDAVİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci farklı hastalıklarda görülen duyu bütünlüğü problemlerinde uygun aktivite seçimi için aktivite performansını etkileyen tüm
Konu ile ilgili literatüre ulaşma becerisini kazanır. Gains the ability to access relevant literature
Duyu algı motor bütünleme teorileri ile ilgili kapsamlı bilgi edinir.
Duyu algı motor bütünleşme eğitimini spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, gerçekçi ve zamana bağlı oluşturabilir ve araştırma planı içine oturtur. Hed
Örnek vakalarda problemin tanımını analizini yapar, sınıf ortamında tartışır ve eleştirir.
Konu ile ilgili araştırma planlar.
Konu ile ilgili kanıta dayalı araştırma yapabilmek için nasıl bir planlama yapılması gerektiği hakkında bilgi sahibi olur.
Çalışma planlaması yaparken en uygun değerlendirme yöntemini belirler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Duyu bütünlüğü teorisinin öğrenilmesi – konu ile ilgili literatür bilgisinin analizi
2. Hafta  Duyu sistemlerinin yapı ve fonksiyonları ve duyu bütünlüğü sorunlarının tartışılması integration problems
3. Hafta  Duyu algı motor bütünleşme sistemleri I ‐Taktil sistem (Praksis ve modülasyon sorunları ) konusundaki kanıt temelli çalışmaların incelenmesi
4. Hafta  Duyu algı motor bütünleme sistemleri II Vestibuler sistem (Praksis ve modülasyon sorunları ) konusundaki kanıt temelli çalışmaların incelenmesi
5. Hafta  Duyu algı motor bütünleme sistemleri III Proprioseptif sistem (Praksis ve modülasyon sorunları) konusundaki kanıt temelli çalışmaların incelen
6. Hafta  Farklı hastalıklarda görülen duyu algı motor bütünleme problemleri‐ Probleme dayalı olgu tartışması
7. Hafta  Görsel ve işitsel algılama eğitimi ile ilgili literatür analizi kanıt değerlerinin tartışılması
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Proprioseptif, vestibular ve taktil sisteme yönelik duyu bütünleme eğitimi ile ilgili araştırma planlanması ve uygulanması
10. Hafta  Araştırmanın uygulanması ve sınıf ortamında duyu bütünlüğü uygulama etkileri ile ilgili tartışma araştırmanın uygulanması ve sınıf ortamında
11. Hafta  Duyu bütünlüğü tedavisinin kişi aktivite ve çevre ile ilişkilendirilmesi ve araştırılması
12. Hafta   Duyu bütünlüğünün üretim, sosyal ve günlük yaşamla ilgili performans alanları ile ilişkilendirilmesi
13. Hafta  Adaptif davranışın emosyonel, duyu ve kognitif özelliklerinin tartışılması
14. Hafta  Duyu bütünlüğü problemli kişilerin toplumsal katılımlarını etkileyen faktörlerin analizi ve tartışılması
15. Hafta  Duyu bütünlüğü ile ilgili tamamlayıcı tıp ve alternatif tedavilerin incelenmesi ve tartışılması
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
12
2
24
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
2
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
2
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
140
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeyde sahip olduğu bilgi ve becerileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak özgün araştırma ve proje planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.X
3
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır ve problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.X
4
Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.X
5
Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir.X
6
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
7
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
9
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyi).X
10
Elde ettiği bilgi, beceri ve davranışları kullanarak, akademik ortamlarda görev alır, lisans ve lisans üstü eğitim programlarına katkı verir.X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel, teknolojik, sosyal, ulusal/uluslararası mesleki gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını kullanarak takip eder, değerlendirir, meslek hayatında uygular ve toplum yararına kullanır.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, gerektiğinde değiştirir ve değiştirme aşamalarını yönetir.X
13
Özgün, disiplinler arası, mesleki ve toplumsal sorunların çözümlenmesini gerektiren alanlarda katkı sağlar.X
14
Farklı disiplinlerle etkileşim kurar, yeni ve karmaşık düşünce ve yöntemleri irdeler, değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Bülent Elbasan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/bulentelbasan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( bulentelbasan@gmail.com)