GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON 2/FZT-4100
Dersin Adı: UYGULAMALI KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON 2
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi tamamlayan öğrenci: Kalp nakli ve cerrahisinde uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir.
Kardiyak rehabilitasyonda miyokardiyal revaskülerizasyon tekniklerini öğrenir.
Kardiyak cerrahi geçiren hastalarda erken ve geç dönem rehabilitasyon uygulamalarını öğrenir.
Akciğer kanserinde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenir.
Obstrüktif, restriktif ve pulmoner hipertansiyonda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenir.
Kardiyak problemi olan hastaların egzersiz kapasitelerinin değerlendirilmesi ve egzersiz programının planlanmasını öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  İnteraktif eğitim, klinik problem çözme, literatür inceleme ve araştırma planlama, seminer sunumu, sözlü ve yazılı sınavlar.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin içeriği ve açıklanması
2. Hafta  Miyokardiyal revaskülerizasyon tekniklerinin açıklanması
3. Hafta  Miyokardiyal revaskülerizasyon tekniği geçiren hastaların egzersiz kapasitelerinin değerlendirilmesi ve egzersiz programının planlanması
4. Hafta  Miyokardiyal revaskülerizasyon tekniği geçiren hastaların faz 3 ve faz 4 rehabilitasyonu
5. Hafta  Pacemakerlı hastalarda kardiyopulmoner rehabilitasyon uygulamaları
6. Hafta  Kardiyak cerrahi geçiren hastalarda erken kardiyak rehabilitasyon uygulamaları
7. Hafta  Kardiyak cerrahi geçiren hastalarda geç dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Obstrüktif akciğer hastalığında pulmoner rehabilitasyon yaklaşımları
10. Hafta  Obstrüktif akciğer hastalığında pulmoner rehabilitasyon sonuç ölçümleri
11. Hafta  Restriktif akciğer hastalığında pulmoner rehabilitasyon yaklaşımları
12. Hafta  Restriktif akciğer hastalığında pulmoner rehabilitasyon sonuç ölçümleri
13. Hafta  Pulmoner hipertansiyonda rehabilitasyon yaklaşımları
14. Hafta  Kanserler ve pulmoner rehabilitasyon
15. Hafta  Kanserler ve pulmoner rehabilitasyon
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
8
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
4
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
5
2
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
153
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeyde sahip olduğu bilgi ve becerileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak özgün araştırma ve proje planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.X
3
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır ve problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.X
4
Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.X
5
Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir.X
6
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
7
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
9
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyi).X
10
Elde ettiği bilgi, beceri ve davranışları kullanarak, akademik ortamlarda görev alır, lisans ve lisans üstü eğitim programlarına katkı verir.X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel, teknolojik, sosyal, ulusal/uluslararası mesleki gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını kullanarak takip eder, değerlendirir, meslek hayatında uygular ve toplum yararına kullanır.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, gerektiğinde değiştirir ve değiştirme aşamalarını yönetir.X
13
Özgün, disiplinler arası, mesleki ve toplumsal sorunların çözümlenmesini gerektiren alanlarda katkı sağlar.X
14
Farklı disiplinlerle etkileşim kurar, yeni ve karmaşık düşünce ve yöntemleri irdeler, değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Meral BOŞNAK GÜÇLÜ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/meralbosnak)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bosnakmeral@hotmail.com , meralbosnak@gazi.edu.tr)