GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROPRİOSEPTİF NÖROMUSKÜLER FASİLİTASYON YAKLAŞIMI/FZT-4010
Dersin Adı: PROPRİOSEPTİF NÖROMUSKÜLER FASİLİTASYON YAKLAŞIMI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Yaklaşımının nörofizyolojik temelleri, hareket ve fonksiyonu geliştirmedeki etkilerini İleri düzeyde bilmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  PNF’e giriş ve Temel Fasilitasyon Prosedürlerinin hatırlanması
2. Hafta  PNF Tekniklerinin gözden geçirilmesi
3. Hafta  Farklı klinik durumlarda değerlendirme ve uygun PNF yöntemin seçilmesi-1
4. Hafta  Farklı klinik durumlarda değerlendirme ve uygun PNF yöntemin seçilmesi-2
5. Hafta  Diğer nörofizyolojik yaklaşımlar ile benzerlik ve farklılıkların incelenmesi-1
6. Hafta  Diğer nörofizyolojik yaklaşımlar ile benzerlik ve farklılıkların incelenmesi-2
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  PNF ve kanıta dayalı çalışmaların incelenmesi-1
9. Hafta  PNF ve kanıta dayalı çalışmaların incelenmesi-2
10. Hafta   PNF ve diğer fizyoterapi yöntemlerinin karşılaştırıldığı çalışmaların incelenmesi-1
11. Hafta  PNF ve diğer fizyoterapi yöntemlerinin karşılaştırıldığı çalışmaların incelenmesi-2
12. Hafta  PNF'in kanıt değerinin incelenebileceği literatürde eksik olan alanların belirlenmesi
13. Hafta  Literatürde duyu bozukluklarında PNF uygulamalarının incelenmesi
14. Hafta  Literatürde kuvvet kaybı ve biyomekanik bozukluklarda PNF uygulamalarının incelenmesi
15. Hafta  Literatürde denge ve yürüme bozukluklarında PNF uygulamalarının incelenmesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
8
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
30
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
80
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
20
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
8
3
24
 Sunum
8
1
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
140
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeyde sahip olduğu bilgi ve becerileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak özgün araştırma ve proje planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.X
3
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır ve problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.X
4
Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.X
5
Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir.X
6
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
7
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
9
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyi).X
10
Elde ettiği bilgi, beceri ve davranışları kullanarak, akademik ortamlarda görev alır, lisans ve lisans üstü eğitim programlarına katkı verir.X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel, teknolojik, sosyal, ulusal/uluslararası mesleki gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını kullanarak takip eder, değerlendirir, meslek hayatında uygular ve toplum yararına kullanır.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, gerektiğinde değiştirir ve değiştirme aşamalarını yönetir.X
13
Özgün, disiplinler arası, mesleki ve toplumsal sorunların çözümlenmesini gerektiren alanlarda katkı sağlar.X
14
Farklı disiplinlerle etkileşim kurar, yeni ve karmaşık düşünce ve yöntemleri irdeler, değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Arzu Güçlü Gündüz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/arzuguclu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (arzuguclu@gazi.edu.tr)