GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CERRAHİ UYGULAMALARDA KARDİYOPULMONER/FZT-3040
Dersin Adı: CERRAHİ UYGULAMALARDA KARDİYOPULMONER
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi tamamlayan öğrenci: Vücut sistemleri üzerine anestezinin etkilerini öğrenir.
Cerrahi öncesi hasta değerlendirilmesini öğrenir.
Kardiyak ve torasik cerrahi sonrası görülebilecek komplikasyonları öğrenir.
Kardiyak ve torasik cerrahi metotları ve insizyon çeşitlerini öğrenir.
Kardiyak ve torasik cerrahi sonrası hasta değerlendirmesini öğrenir.
Kardiyak ve torasik cerrahi geçiren hastalarda egzersiz programı planlama ve ev programı konularını öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  İnteraktif eğitim, klinik problem çözme, literatür inceleme ve araştırma planlama, seminer sunumu, sözlü ve yazılı sınavlar.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin içeriği ve açıklanması
2. Hafta  Kardiyak cerrahi öncesi değerlendirme
3. Hafta  Vücut sistemlerine anestezinin etkileri
4. Hafta  Kardiyak cerrahi metotları ve insizyon çeşitleri
5. Hafta  Kardiyak cerrahinin komplikasyonları
6. Hafta  Kardiyak cerrahide cerrahi öncesi kayıtlarının analizi ve yorumlanması, kardiyak cerrahide cerrahi sonrası değerlendirme
7. Hafta  Kardiyak cerrahide cerrahi sonrası fizyoterapi yaklaşımları
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Kardiyak cerrahi geçiren hastalarda egzersiz programı planlama ve ev programı
10. Hafta  Toraks cerrahisinde cerrahi öncesi değerlendirme
11. Hafta  Toraks cerrahi metotları ve insizyon çeşitleri, toraks cerrahisinin komplikasyonları
12. Hafta  Toraks cerrahisi sonrası değerlendirme
13. Hafta  Toraks cerrahisi cerrahi sonrası erken evrede ağrı tedavisi
14. Hafta  Toraks cerrahisi sonrası fizyoterapi yaklaşımları
15. Hafta  Toraks cerrahisi geçiren hastalarda egzersiz programı planlama ve ev programı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
8
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
4
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
10
2
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
148
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeyde sahip olduğu bilgi ve becerileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak özgün araştırma ve proje planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.X
3
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır ve problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.X
4
Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.X
5
Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir.X
6
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
7
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
9
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyi).X
10
Elde ettiği bilgi, beceri ve davranışları kullanarak, akademik ortamlarda görev alır, lisans ve lisans üstü eğitim programlarına katkı verir.X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel, teknolojik, sosyal, ulusal/uluslararası mesleki gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını kullanarak takip eder, değerlendirir, meslek hayatında uygular ve toplum yararına kullanır.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, gerektiğinde değiştirir ve değiştirme aşamalarını yönetir.X
13
Özgün, disiplinler arası, mesleki ve toplumsal sorunların çözümlenmesini gerektiren alanlarda katkı sağlar.X
14
Farklı disiplinlerle etkileşim kurar, yeni ve karmaşık düşünce ve yöntemleri irdeler, değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Meral BOŞNAK GÜÇLÜ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/meralbosnak)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bosnakmeral@hotmail.com , meralbosnak@gazi.edu.tr)