GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SPOR BİYOMEKANİĞİNDE HAREKET ANALİZİ/AHB-615
Dersin Adı: SPOR BİYOMEKANİĞİNDE HAREKET ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hareketleri, iyi tanımlanmış mekanik ve biyografi ile tanımlayabilme. mekanik terminolojiyi bilme
Eklem hareket mekanizmalarını bilme,Birçok farklı spor dalında insan vücudunun hareketlerini ve duruşunu tespit edebilme,
Motor kontrol sistemlerini bilme
Hareket analizi için veri toplama protokollerini bilme,
Performans ölçme hassasiyeti ve veri azaltma modellerini bilme
Mekanik, optik, manyetik, akustik ve atalet izleyicilerinde kategorize edilebilme,
İnsan vücudu eklemlerini birbirine bağlanan bağlantılarını bir sistemi olarak analiz edebilme,
Performanstaki iyileşmeler için hareket analizi tekniklerini kullanabilme,
Sakatlanmalardan kaçınmayı bilme,
İnsan hareketini animasyonlu karakterler için kopyalamayabilme,

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hareketi mekanik biyografisi ve mekanik terminoloji,
2. Hafta  Hareketin doğrusal ve açısal özelliklerini anlama ve ölçmek,
3. Hafta  Açısal ve doğrusal hareket arasındaki nicel ilişkiler
4. Hafta  İnsan hareketinde kuvvet, doğrusal ve açısal kinetiği, kinematiği,
5. Hafta  Biyomekanik ve insan hareketinin motor kontrolü
6. Hafta  Biyomekanikte araştırma yöntemleri
7. Hafta  Temel İnsan Hareketlerinin Biyomekanik Analizi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Trigonometrik fonksiyonlar, kuvvet, vektörler, moment / tork
10. Hafta  Doğrusal ve Açısal Kinematik: doğrusal hız ve ivme, farklılaşma kinematik veri; ortak açılar, ortak açısal hız, ortak açısal ivme
11. Hafta  Statik / Denge: denge koşulları, kollar ve bacaklar Statik durumda biyomekanik, eklem ve kas kuvvetlerinde statik durum
12. Hafta  İş - Enerji - Güç: işin tanımı, enerji ve güç, İş, enerji ve Doğrusal hareketlerde güç, İş, enerji ve açısal hareketlerde güç durumu
13. Hafta  Kas Mekaniği: mekanik özellikler, Kuvvet-uzunluk ilişkisi, Kuvvet-Hız ve Tork-Hız ilişkileri,
14. Hafta  Sürtünme: sürtünme fiziği, insan hareketinde sürtünme biyomekaniği, kayma
15. Hafta  Doğrusal ve açısal Kinetik: Newton Yasaları, Link segment modeli, kuvvet tipleri, ortak kuvvet, ortak tork.
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
138
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak antrenman ve hareket bilimleri alanında ileri düzeyde sahip olduğu bilgi ve becerileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Antrenman ve hareket bilimleri dışında farklı disiplinlerle etkileşim kurar, yeni ve karmaşık düşünce ve yöntemleri irdeler, değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Antrenman ve hareket bilimleri alanının gerektirdiği teknolojik araç, cihaz ve aletleri kullanarak problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.ir.X
4
Antrenman ve hareket bilimleri alanının gerektirdiği mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.X
5
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bağımsız olarak araştırır, planlar ve uygulayarak antrenman ve hareket bilimleri alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.X
6
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini, kanıta dayalı yeni uygulamaları kullanır.X
7
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili proje yazar, çalışmayı yürütür, sonuçlarını eleştirel gözle yorumlayarak rapor haline getirir, bilimsel bir toplantıda sunar, ulusal ve uluslararası hakemli bir dergide yayınlar.X
8
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili bilimsel bir çalışmada ölçme, değerlendirme, analiz, sentez ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve kullanır.X
9
Antrenman ve hareket bilimleri alanına, özgün, disiplinler arası, mesleki ve toplumsal sorunların çözümlenmesini gerektiren alanlarda katkı sağlar.X
10
Antrenman ve hareket bilimleri alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
11
Antrenman ve hareket bilimleri alanında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, gerektiğinde değiştirir ve değiştirme aşamalarını yönetir.X
12
Antrenman ve hareket bilimleri alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
13
Bir yabancı dilde, Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
14
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal, ulusal/uluslararası mesleki gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını kullanarak takip eder, değerlendirir, meslek hayatında uygular ve toplum yararına kullanır.X
15
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
16
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel sorunların çözümüne, toplum sağlığına katkı sağlar, yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Latif AYDOS)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/aydost)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aydost@gazi.edu.tr latifaydos@gmail.com )