GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIKLI YAŞAM AMAÇLI EGZERSİZ YÖNTEMLERİ VE UYGULAMALARI/AHB-607
Dersin Adı: SAĞLIKLI YAŞAM AMAÇLI EGZERSİZ YÖNTEMLERİ VE UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hareketsiz yaşamın yol açtığı sağlık sorunları ve hastalıklar Ülkemizde fiziksel hareketsizliğin yol açtığı problemlerin sağlık ekonomik ve sosyal boyutları
Fiziksel aktivite ve egzersizin çeşitlerine göre sağlıklı yaşamın sürdürülmesindeki önemi ve hastalıkları önleme mekanizmaları Düzenli fiziksel aktivite ve egzersizin her yaş grubu için önemi Egzersiz programlaması ve egzersiz reçetelendirmesinin temel ilkeleri

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Fiziksel hareketsizliğin dünyada ve ülkemizde yol açtığı sağlık sorunları
2. Hafta  Çocuklarda fiziksel hareketsizlik ve yol açtığı sağlık sorunları
3. Hafta  Yaşlılarda fiziksel hareketsiz ve yol açtığı sağlık sorunları
4. Hafta  Fiziksel aktivite/egzersiz ve spor ile egzersizin tipi, süresi şiddeti kavramları.
5. Hafta  Sağlıklı yaşam için fitnes bileşenleri
6. Hafta  Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Kardiyovaskülerfitnes, kalp-damar hastalıkları, hipertansiyon
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Egzersiz reçetesi, enerji harcaması ve obezite.
9. Hafta  Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Kanser
10. Hafta  Düzenli egzersizlerin iskelet sistemi için önemi ve kas ve kemik kaybını önleme mekanizmaları: Osteoporoz, sarkopeni
11. Hafta  Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Tip2 Diyabet ve diğer metabolik hastalıklar
12. Hafta  Egzersiz yapmanın risk oluşturabileceği durumlar ve risk belirleme
13. Hafta  Egzersiz programlamasının genel prensipleri ve vaka örnekleri
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
4
4
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
5
3
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
149
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak antrenman ve hareket bilimleri alanında ileri düzeyde sahip olduğu bilgi ve becerileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Antrenman ve hareket bilimleri dışında farklı disiplinlerle etkileşim kurar, yeni ve karmaşık düşünce ve yöntemleri irdeler, değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Antrenman ve hareket bilimleri alanının gerektirdiği teknolojik araç, cihaz ve aletleri kullanarak problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.ir.X
4
Antrenman ve hareket bilimleri alanının gerektirdiği mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.X
5
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bağımsız olarak araştırır, planlar ve uygulayarak antrenman ve hareket bilimleri alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.X
6
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini, kanıta dayalı yeni uygulamaları kullanır.X
7
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili proje yazar, çalışmayı yürütür, sonuçlarını eleştirel gözle yorumlayarak rapor haline getirir, bilimsel bir toplantıda sunar, ulusal ve uluslararası hakemli bir dergide yayınlar.X
8
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili bilimsel bir çalışmada ölçme, değerlendirme, analiz, sentez ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve kullanır.X
9
Antrenman ve hareket bilimleri alanına, özgün, disiplinler arası, mesleki ve toplumsal sorunların çözümlenmesini gerektiren alanlarda katkı sağlar.X
10
Antrenman ve hareket bilimleri alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
11
Antrenman ve hareket bilimleri alanında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, gerektiğinde değiştirir ve değiştirme aşamalarını yönetir.X
12
Antrenman ve hareket bilimleri alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
13
Bir yabancı dilde, Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
14
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal, ulusal/uluslararası mesleki gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını kullanarak takip eder, değerlendirir, meslek hayatında uygular ve toplum yararına kullanır.X
15
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
16
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel sorunların çözümüne, toplum sağlığına katkı sağlar, yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr Erdal ZORBA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (erdalzorba@hotmail.com)