GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BESLENME VE FİZİKSEL PERFORMANS/AHB-612
Dersin Adı: BESLENME VE FİZİKSEL PERFORMANS
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Performans için spesifik beslenme planı, modifikasyon ve takibi yapabilmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Beslenme ve Diet Planı
3. Hafta  Sindirim Sistemi
4. Hafta  Karbonhidrat-Performans İlişkisi
5. Hafta  Yağlar ve Performans
6. Hafta  Protein Metabolizması ve Enerji Dengesi
7. Hafta  sunum
8. Hafta  Vitaminler
9. Hafta  Sıvı tüketimi ve Spor İçecekleri
10. Hafta  Beslenme ve Antrenman Planı İlişkisi
11. Hafta  Beslenme ve Antrenman Planı İlişkisi
12. Hafta  Ergojenik Yardımcılar ve Suplementler
13. Hafta  Yarışma Sırasında Beslenme
14. Hafta  Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
1
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
8
1
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
16
1
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
142
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak antrenman ve hareket bilimleri alanında ileri düzeyde sahip olduğu bilgi ve becerileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Antrenman ve hareket bilimleri dışında farklı disiplinlerle etkileşim kurar, yeni ve karmaşık düşünce ve yöntemleri irdeler, değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Antrenman ve hareket bilimleri alanının gerektirdiği teknolojik araç, cihaz ve aletleri kullanarak problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.ir.X
4
Antrenman ve hareket bilimleri alanının gerektirdiği mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.X
5
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bağımsız olarak araştırır, planlar ve uygulayarak antrenman ve hareket bilimleri alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.X
6
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini, kanıta dayalı yeni uygulamaları kullanır.X
7
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili proje yazar, çalışmayı yürütür, sonuçlarını eleştirel gözle yorumlayarak rapor haline getirir, bilimsel bir toplantıda sunar, ulusal ve uluslararası hakemli bir dergide yayınlar.X
8
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili bilimsel bir çalışmada ölçme, değerlendirme, analiz, sentez ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve kullanır.X
9
Antrenman ve hareket bilimleri alanına, özgün, disiplinler arası, mesleki ve toplumsal sorunların çözümlenmesini gerektiren alanlarda katkı sağlar.X
10
Antrenman ve hareket bilimleri alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
11
Antrenman ve hareket bilimleri alanında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, gerektiğinde değiştirir ve değiştirme aşamalarını yönetir.X
12
Antrenman ve hareket bilimleri alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
13
Bir yabancı dilde, Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
14
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal, ulusal/uluslararası mesleki gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını kullanarak takip eder, değerlendirir, meslek hayatında uygular ve toplum yararına kullanır.X
15
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
16
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel sorunların çözümüne, toplum sağlığına katkı sağlar, yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Ebru Çetin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()