GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRENME VE BELLEĞİN NÖROBİYOLOJİSİ/NBD-6030
Dersin Adı: ÖĞRENME VE BELLEĞİN NÖROBİYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bellek sınıflamasını ve bellek türlerinin özelliklerini öğrenir
Bellek ile ilgili anatomik yapıları ve bunların işlevsel bağlantılarını öğrenir
Bellek oluşumunun moleküler mekanizmalarını öğrenir
Bellek bozukluklarının nörobiyolojisini ve farmakolojik tedavisini öğrenir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrenme ve bellek işlevlerinin tanımları I
2. Hafta  Öğrenme ve bellek işlevlerinin tanımları II
3. Hafta  Değişik bellek işlevlerinin işlevsel nöroanatomisi I
4. Hafta  Değişik bellek işlevlerinin işlevsel nöroanatomisi II
5. Hafta  Değişik bellek işlevlerinin işlevsel nöroanatomisi III
6. Hafta  Değişik bellek işlevlerinin işlevsel nöroanatomisi IV
7. Hafta  Bellek oluşumunun moleküler temellerine ilişkin bulgular I
8. Hafta  Bellek oluşumunun moleküler temellerine ilişkin bulgular II
9. Hafta  Bellek oluşumunun moleküler temellerine ilişkin bulgular III
10. Hafta  Bellek oluşumunun moleküler temellerine ilişkin bulgular IV
11. Hafta  Bellek bozukluklarının nörobiyolojisi ve farmakolojisi I
12. Hafta  Bellek bozukluklarının nörobiyolojisi ve farmakolojisi II
13. Hafta  Bellek bozukluklarının nörobiyolojisi ve farmakolojisi III
14. Hafta  Bellek bozukluklarının nörobiyolojisi ve farmakolojisi IV
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
127
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sinir sisteminin anatomik hücresel ve moleküler yapısını ve çalışma prensiplerini öğrenirX
2
Santral sinir sisteminde hücrelerararsı ve hücre içi haberleşme aracılarını öğrenirX
3
Santral sinir sisteminde yapılar ile işlevleri ilişkilendirebilir, hastalığa özgü değişiklikleri tanımlayabilirX
4
Sinir sistemi hastalıklarında meydana gelen genetik, moleküler ve patofizyolojik değişiklikleri öğrenirX
5
Duyu algısı ile bellek, duygu ve davranış arasındaki etkileşimli ilişki yapısını öğrenirX
6
Sinir sistemi hastalıklarını oluşturan mekanizmalara göre tedavi seçeneklerini tanımlayabilir
7
Hastalıklara ait deneysel modelleri anlayabilir ve laboratuvar ortamında uygulayabilirX
8
Nöronların elektrofizyolojik özelliklerini ve aktivitesini değerlendirmeye yönelik tanısal araçları ve çalışma prensiplerini öğrenir, elektrofizyolojik bulguları yorumlayabilirX
9
Hastalıkların patofizyolojisinin araştırılmasında ve tanılarında kullanılan araçların tanısal rolünü açıklayabilirX
10
Konuyla ilgili literatüre eleştirel yaklaşabilme becerisini kazanır, konuyla ilgili sunu hazırlayıp bilimsel makale yazabilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Hayrunnisa Bolay Belen , Doç.Dr. İrem Çapraz Yıldırım)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://abs.gazi.edu.tr/hbolay , https://abs.gazi.edu.tr/iremcapraz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hbolay@gazi.edu.tr , iremcapraz@gazi.edu.tr)