GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ERASMUS STAJI DERSİ/SBE-ERA-85
Dersin Adı: ERASMUS STAJI DERSİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe-İngilizc
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Hemşirelik Bölümünde Yer Alan Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.sbf.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hemsireliksekreterligi@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Farklı kültürleri tanıyabilme ve kültürel etkileşimi arttırabilme.
Farklı ülkelerdeki hemşirelik mesleğine dair uygulamaları öğrenebilme.
Farklı ülkelerdeki hemşirelerin mesleki uygulamalarını karşılaştırabilme.
Farklı ülkelerdeki sağlık ve hastalık kavramlarını karşılaştırılabilme.
Mesleki teorik bilgileri geliştirebilme
Farklı bir ülkedeki güncel ve etkili hemşirelik uygulamalarını bulunduğu ortama aktarabilme
Uygulamada hemşirelik modellerini girişimlere aktarabilme
Uygulamaya yönelik güncel araştırma konuları planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Öğrencinin klinik ortamda birebir hasta ve ailesi ile çalışması ve danışmanı ile yüz yüze eğitimler
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Önkoşulu ve eşkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtımı
2. Hafta  Ulusal ve Uluslararası Düzeydeki Farklı Hemşirelik Uygulamaları ve Güncel Yaklaşımlar
3. Hafta  Sağlık ve Hastalıkların Epidemiyolojisi
4. Hafta  Sağlığın Korunmasına ve Geliştirilmesine Yönelik Düzenlemeler
5. Hafta  Bireysel Klinik Çalışma ve Vaka Tartışması
6. Hafta  Bireysel Klinik Çalışma ve Vaka Tartışması
7. Hafta  Bireysel Klinik Çalışma ve Vaka Tartışması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Bireysel Klinik Çalışma ve Vaka Tartışması
10. Hafta  Bireysel Klinik Çalışma ve Vaka Tartışması
11. Hafta  Bireysel Klinik Çalışma ve Vaka Tartışması
12. Hafta  Bireysel Klinik Çalışma ve Vaka Tartışması
13. Hafta  Bireysel Klinik Çalışma ve Vaka Tartışması
14. Hafta  Hemşirelikte Kültürel Yaklaşım
15. Hafta  Sağlık Bilimlerinde Etik
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  American Nurses Association. (2001). Code of ethics for nurses with interpretive statements. Washington, DC: Author. - See more at: https://www.cna-aiic.ca/en/on-the-issues/best-nursing/nursing-ethics/ethics-references-from-the-2008-code-of-ethics-for-registered-nurses#sthash.3KA1RFBT.dpuf Parker, ME., Smith, M.C.Nursing Theories and Nursing Practice,Parker ME, Smith MC: Nursing theories and nursing practice, 3th Edition, Philadelphia, 2010
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Klinik Uygulama - Hastane (3. Düzey)
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
6
20
 Uygulama
4
20
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
108
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hemşirelik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
2
Doktora yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
3
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.X
4
Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.X
5
Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.X
6
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
7
Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.X
8
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.X
9
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.X
10
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.X