GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ/HEM-2060
Dersin Adı: PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Gülşen Vural; Doç. Dr. Yeter Kitiş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gvural http://websitem.gazi.edu.tr/site/yeterkitis http://websi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gvural@gazi.edu.tr;yeterkitis@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gebelikte tehlike belirtilerini bilme
Gebeliğin psiko-sosyal ve kültürel boyutunu bilme
Normal doğum eylemi ve bu sürece yönelik hemşirelik bakımı yapabilme
Doğum sonrası bakım ve riskli durumlarda hemşirelik bakımını bilme
Emzirme politikalarını bilme
Emzirmenin önemini bilme ve emzirme danışmanlığı yapabilme
Emzirmeyi olumsuz etkileyen durumları bilme
Postpartum ilk altı ayda ve sonrasında kullanılabilecek aile planlaması yöntemlerini bilme, danışmanlık yapma.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gebeliğin psiko sosyal ve kültürel boyutu
2. Hafta  Normal doğum eylemi ve hemşirelik bakımı
3. Hafta  Riskli doğum eylemi ve hemşirelik bakımı
4. Hafta  Normal doğum sonrası durumlarda hemşirelik bakımı
5. Hafta  Riskli doğum sonrası durumlarda hemşirelik bakımı
6. Hafta  Sezaryen sonrası hemşirelik bakımı
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Normal yeni doğan bakımı
9. Hafta  Riskli yeni doğanın bakımı
10. Hafta  Emzirme ile ilgili politikalar ve Türkiye’deki durum
11. Hafta  Emzirmenin önemi ve danışmanlığı
12. Hafta  Doğum sonrası aile planlaması ve prenatal bakımda alternatif tedaviler
13. Hafta  Gebelikte psikolojik sorunlar
14. Hafta  Vaka çalışması
15. Hafta  Vaka çalışması
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Smith RP. Netter obstetri, jinekoloji ve kadın sağlığı. Güneş Tıp Kitabevleri. Ankara, 2008. 2. Ed. Ahsen Ş. Kadın Sağlığı. Bedray Basın Yayınc
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Takrir, örnek vaka, soru-cevap grup çalışmaları, rol play v.b
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
5
1
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hemşirelik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
2
Doktora yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
3
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
4
Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
6
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
7
Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
8
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
9
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
10
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.